Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

SvanteOlof

Fel men närmare svaret kan man inte vara.
ordvits: studsmatta = 4186

Quarryman

Hvis Tirpitz er nært, men feil, er det kanskje heller Bismarck som synker 27. mai 1941?

SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

Stigge72

Min första tanke var Bismarck också, men lite för sent. ;)

Quarryman

Dato og hendelse (og ettersom bildet nok kan tolkes i mange retninger kan jeg jo si at det var relatert til inneværende dato frem til for sånn ca 15 minutter siden)


SvanteOlof

Intressant. Jag får bara existensiella ideér. Jag gissar på nuet.
ordvits: studsmatta = 4186

Roger Brickjet

Är inte säker på hur bilden ska tolkas men gissar på 24 sept 2010, bricklinkgrundaren Dan Jezeks dödsdag.

Quarryman

Nei, det hadde jo forsåvidt vært en god ting å spørre om, men det er nok feil.

MattiasKr

Året är 1960, och världens första atomdriva hangarfartyg, USS Enterprise, sjösätts den 24:e september.

andreaseldh

24 september 1960: Världens första atomdrivna hangarfartyg, USS Enterprise, sjösätts. Sett ur en fisks synvinkel.

Aj då, du hann före!

Stigge72

Jag tänkte på en gång att det var ett hangarfartyg sett från ovan. Sedan hann jag inte fundera så noga över vilket och när. ;)

Quarryman

#1451
Litt treg med å gi tilbakemelding her siden jeg er i Skærbæk, men ja, USS Enterprise var det jeg var ute etter. Så nå er det MattiasKr sin tur. :)

MattiasKr

Ursäkta dröjsmålet, men här kommer nästa bidrag:



Bildkvaliteten kan förklaras av att motivet skall föreställa 70-tal..

AndersI

Almstriden i maj 1971 (Kungsträdgården, Stockholm)?

(Sen tror jag rekommendationen/regeln är 8x8 för vinjetter, även här i historietråden)

MattiasKr

Citat från: AndersI skrivet 29 september 2014 kl. 08:24
Almstriden i maj 1971 (Kungsträdgården, Stockholm)

Det var snabbt jobbat, helt rätt!
Insåg just att jag skulle hållt mig på 8x8 studs. Skyller på att jag är nybörjare  :P

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.