Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Oj, det var lite oväntat faktiskt, men nu fick jag ju äntligen en god anledning att tillbringa lite tid med mitt Lego igen (det har varit dåligt med det annars i sommar) :)

Här kommer en liten vinjett på temat "Vad hände sen?":


prah

Elvis Presley hittas död på sin toalett den 16:e Augusti 1977
Prah

Kvarnbacka

Citat från: prah skrivet 23 augusti 2013 kl. 20:31
Elvis Presley hittas död på sin toalett den 16:e Augusti 1977

Det stämmer, din tur!

prah



Jag vill ha namn på förövaren (plus i kanten om alla på bilden blir namngivna), plats och datum.
Prah

Ozp

Jag gissar på Malexandermorden.
Jackie Arklöv skjuter poliserna Olle Borén och Robert Karlström den 28 maj 1999.

andli

Jag var inne på samma sak, men varför har då en polis en motorcykelhjälm på sig, de kom väll bägge med bil?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

prah

Ozp: Rätt, din tur!

Andli: Stämmer mycket väl, kunde dock inte hitta någon annan minifigur och jag glömde ta av hjälmen ;D
Prah

Ozp

Fick bli en LLD denna gången.
Vem och när?

stej123

Carola vinner Melodifestivalen 1983 med "Främling"

Ozp


stej123

Proportionerna är inte riktigt dom rätta men...



Var och när?

ByggareDan

Björkar är ju Umeå, så min gissning blir när stadsbranden i Umeå den 25 Juni 1888.
Ingen människa omkom i branden, som dock gjorde mer än 2 500 av stadens 3 000 invånare hemlösa.
/ByggareDan

stej123

Citat från: ByggareDan skrivet 29 augusti 2013 kl. 22:38
Björkar är ju Umeå, så min gissning blir när stadsbranden i Umeå den 25 Juni 1888.
Ingen människa omkom i branden, som dock gjorde mer än 2 500 av stadens 3 000 invånare hemlösa.
/ByggareDan

Rätt! Egentligen blev inte Umeå "Björkarnas stad" förrän efter branden 1888, men jag kom inte på något bättre kännetecken. Ett dåligt hockeylag är svårt att bygga på 8x8  ;)

ByggareDan

Värt att notera är att Sundsvall brann visst ner samma dag (Sveriges största stadsbrand) och ca: 9000 blev hemlösa.

Vet ej egentligen inte varför jag svarade i denna tråd då mina historiekunskaper är närmast obefintliga men får väl klura ut något och komma med en ny imorgon fm.

/ByggareDan

ByggareDan

Här kommer mitt bidrag, som kanske inte riktigt är i klass med den höga klass som har varit här i historiedelen.
Vissa kanske inte kallar det historisk men det har ändå satt ett avtryck i vår samtid.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.