Mitt eget lilla Lego Citys Frivilliga Brandväsen,Brandvärn eller Räddningsvärn.

Startat av Jesperrydhog, 02 december 2015 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Det händer något kanske var tredje eller var fjärde år att en brandstation kanske brinner upp. Som nu i häromveckan spjutsorps nedlagda Brandstation brann ner. Och för några årsen då var det Hörby Brandstation som brann.  Det är tråkigt när det händer. 😥 Här kommer då min egen variant av en Brandstation som brinner ner fast i Lego variant.  ;) jag har döpt det till Lego city gamla nedlagda Brandstation.  Här kommer då lite bilder på den.  Den är inte helt färdig än.  Jag ska försöka bygga upp en sen av detta med två olika grupper. Samma dag som brandstationen brann ner.

Jesperrydhog

Lego Showen med Svenne Rubins. Samma dag som brandstationen brann ner i lego city variant från min egen lilla variant av den. 

Jesperrydhog

En riktigt trevlig Nationaldag för er alla önskar jag er alla.

Jesperrydhog

Lite fler bilder från eventet i Örebro i Conventum arena.

Jesperrydhog

Lite bättre bilder på min song lått från Svenne Rubins samma dag som brandstationen brann ner.Samma dag som brandstationen brann ner. .jpg

Jesperrydhog


Jesperrydhog

Var försiktiga nu i Midsommarafton. Har nu en riktigt god Midsommarafton på er alla nu. Och tar det försiktigt i midsommartrafiken.20230305_141540.jpgEgna byggda väg plattorna Lego. .jpg.

Jesperrydhog


Jesperrydhog

Nu har jag om till en lite mer rejäl större terränggående tankbil utryckningsfordon.Lite större och rejälare  Tankbil. .jpgLego city egna rejäla terränggående tankbil. .jpgStora terränggående tankbilen. .jpgLite rejäl stor terräng tankbil. .jpg

Jesperrydhog

Nu har jag försökt göra den lite mer rejäl och mycket mer kraftigare terränggående tankbil.  Både för skog och mark bränder. Den har nog lite mer vatten på 12500 liter vatten och skum 1000 lite i sig. Stora terränggående tankbilen..jpgLite större och rejälare  Tankbil..jpgLego city egna rejäla terränggående tankbil..jpgLite rejäl stor terräng tankbil..jpgBakom Där själva pumpen &  motorsprutan är .jpgDen går in i genom porten..jpgRäddningsutrustning .jpg

Jesperrydhog


Jesperrydhog

Nu håller jag på att försöka göra en egen Stegbil med en egen lilla Korg på. Här kommer då lite bilder på den. En egen Stegbil med en egen liten Korg. .jpgEn egen Lego city stegbil med korg..jpg20230708_034217.jpgGår nästan upp till toppen. .jpgNu går den nästan enda upp i toppen. .jpgUpp hissades. .jpgUpp hissad. .jpg

Jesperrydhog

Här är det några till som fick vara ute i de ny friska gröna gräset. Volvo Valp TGB 13 i Lego. ute i naturen..JPGLego Volvo TGB 13.JPGLego Bandvagnen av Laholm..JPGLaholms Bandvagn av Lego.JPGNu fick Volvo TGB 13 vara ute..JPGLego variant av Laholms Bandvagn..JPG

Jesperrydhog

Idag var jag vid Minivärlden i Ljungby och kollade lite hur upp bygget var. Det var rätt så okej gjort tyckte jag att det var.Samma dag som brandstationen brann ner i Glasmonter.JPG 

Jesperrydhog

Lite bättre bild på Svenne Rubins när dom står på scenen fast i en Glas monter inne på Minivärlden i Ljungby. 😉 Kanske. 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.