Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Citat från: ByggareDan skrivet 29 juli 2013 kl. 17:51
Den enda jag kommer på är Jackie Chans film Miracles från 1989 som hette Black Dragon i bland annat USA.

/ByggareDan

Nej

AndersI

Citat från: shiftaltcmd skrivet 29 juli 2013 kl. 17:00...jag misstänker att du läst böckerna...

:) Jag har läst många böcker med drakar i, men som dessutom har blivit film? Jag chansar på "Bilbo - En hobbits äventyr", men så där nära draken var han aldrig i boken...

shiftaltcmd


AndersI

Då provar jag med "The colour of magic" - Terry Pratchett (men drakarna är förstås inte så framträdande där, bara en kort snutt i boken, har inte sett filmen).

shiftaltcmd

Citat från: AndersI skrivet 29 juli 2013 kl. 19:52
Då provar jag med "The colour of magic" - Terry Pratchett (men drakarna är förstås inte så framträdande där, bara en kort snutt i boken, har inte sett filmen).

Inte den heller

AndersI

Nästa gissning blir då Dragonflight, första boken i serien "Dragonriders of Pern" av Anne McCaffrey. Fast jag vet inte om den blivit film än.

Dammtuss

Det enda jag kan komma på att gissa är, antagligen väl långsökt, "The girl with the dragon tattoo"... Förövrigt måste jag passa på att säga att jag tycker att denna tråd var riktigt rolig, suttit och kollat igenom den (inte alla sidor, men skummat) och är helt fantastiskt vad många härliga vinjetter som byggts! :)

Vänliga Hälsningar,
Wombat

shiftaltcmd

Citat från: AndersI skrivet 29 juli 2013 kl. 19:57
Nästa gissning blir då Dragonflight, första boken i serien "Dragonriders of Pern" av Anne McCaffrey. Fast jag vet inte om den blivit film än.

Näpp

shiftaltcmd

Citat från: Wombat skrivet 29 juli 2013 kl. 20:13
Det enda jag kan komma på att gissa är, antagligen väl långsökt, "The girl with the dragon tattoo"... Förövrigt måste jag passa på att säga att jag tycker att denna tråd var riktigt rolig, suttit och kollat igenom den (inte alla sidor, men skummat) och är helt fantastiskt vad många härliga vinjetter som byggts! :)

Vänliga Hälsningar,
Wombat

Inte den heller

AndersI

Eragon då? Fast jag har varken läst boken eller sett filmen.


AndersI


marpe


andreaseldh


shiftaltcmd

Nix inget av ovanstående.
Men det börjar bli en juste genomgång av bok/film med drakar i.

Jag blandade tyvärr ihop rollfigurerna. Ska vara kortare hår. Men benen har rätt längd.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.