Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Silence101

??????
Jag säger " Lost" för det blir jag ju mer jag ser ledtrådarna 😄
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?


Emma

Jag känner mig helt nollställd, trots flera ledtrådar. Ska vi leta i Sverige eller annorstädes?

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 06 april 2022 kl. 11:35
Jag känner mig helt nollställd, trots flera ledtrådar. Ska vi leta i Sverige eller annorstädes?

Jag väljer att inte svara på det just nu. Ny ledtråd imorgon!

andreaseldh

Citat från: Stigge72 skrivet 05 april 2022 kl. 12:53
Jag har ingen gissning just nu, men vill tala om att jag gillar hur du fått till den öppna bagageluckan.

Tackar!

Citat från: Godtfred skrivet 05 april 2022 kl. 13:10
Ser ut som en gammal postutdelningsbil: "Tjorven". I kombination med brygga och bad så gissar jag Saltkråkan... (Men många detaljer/ledtrådar som jag inte får ihop, så det är rimligen fel)

Eftersom jag väntar med ledtrådar tills imorgon, kan jag passa på att prata lite om bilen. Att den fick just detta utseende beror på begränsningen 8 x 8 knoppar. Det är möjligt att man i teorin kan ställa en 4 x 10 -bil diagonalt på en 8 x 8 -platta, men jag valde alltså att bygga den 4 x 8. Bakrutan fick bli på halvstud för att få plats för bakluckan. Och därmed tvingades jag välja mellan solskärm och bärplockare när jag byggde taket.


andreaseldh

Citat från: Godtfred skrivet 06 april 2022 kl. 16:34
Bärplockare...?

Ford Anglia fick epitetet Bärplockare på sin tid, eftersom bakrutan lutade åt andra hållet. Men såhär i efterhand kan man faktiskt ifrågasätta likheten.

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 06 april 2022 kl. 18:04
Citat från: Godtfred skrivet 06 april 2022 kl. 16:34
Bärplockare...?

Ford Anglia fick epitetet Bärplockare på sin tid, eftersom bakrutan lutade åt andra hållet. Men såhär i efterhand kan man faktiskt ifrågasätta likheten.
De blir mer lika om du vänder den ena (your pick) upp-och-ner.

Själv sitter jag och funderar på om jag sett någon film där någon kört runt med en nappflaska i bagaget...



Record

Friskt satsat, hälften vunnet..



andreaseldh

Nej, men ni ska få en bonus-ledtråd! De ledtrådar som jag enbart har givit i text (repris nedan), ska tolkas IRL.

Citat från: andreaseldh skrivet 05 april 2022 kl. 12:55
Ledtråd: Minnet är uselt men dåligt!

Citat från: andreaseldh skrivet 07 april 2022 kl. 12:27
Mitt eget, alltså.

Citat från: Record skrivet 08 april 2022 kl. 06:28
En runda till?

Citat från: andreaseldh skrivet 08 april 2022 kl. 12:29
Nej inte den filmen, men ...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.