Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Miljonprojektet i Flemingsberg

Startat av Emma, 12 oktober 2016 kl. 11:15

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Vackert! Har sett dem på håll när jag jobbat på Huddinge sjukhus ett antal gånger genom åren. Kul att se dem i lego, blir betydligt mer tilltalande ;)


swestar

Wow! vilket "arbete" du gjort. Bra klossat!   :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Sockerbit

Riktigt fint bygge snygga innegårdar också. De är betydligt snyggare i LEGO än i verkligheten  :)

Zilmrud

Åh herre jösses! Vilket mäktigt projekt! Riktigt snyggt!

Jag har en gång hört en historia om varför de är så färgglada medans Huddinge sjukhus (ligger intill) är så grått. Tanken var att om de skulle få för sig att bomba sjukhuset så skulle det vara stor chans att de skulle missa och sikta in sig på höghusen. Jag vet inte ifall det är sant men....
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

byStfn

#20
Citat från: Teabox skrivet 12 oktober 2016 kl. 13:23
Coolt. Spännande projekt. Ska bli kul att få se det live någon dag :)

Bara att åka till Flemingsberg! De stod kvar igår ;)

EDIT: Glömde att berömma bygget!! Det är helt makalöst! Jag har också bott i ett av dem i ca 2 år och innergården och alla detaljerna är spot-on! Får nästan hemlängtan!

PlanerarSara

#21
Citat från: lindyhep skrivet 12 oktober 2016 kl. 15:04

Flemingsberg kommer (och håller på att) byggas om de närmsta åren så du kan kanske uppdatera modellen efter hand ;) Jag vet dock inte hur mycket av detta området som skall förändras. Tidningsklippet är från det aktuella numret av Mitt i Huddinge.

Blev tipsad om den här tråden av min kollega som vet att jag alltid blir överlycklig av legorelaterade nyheter - den här gången lite extra mycket eftersom jag jobbar med dialogen som lindyheps tidningsklipp handlar om!

Fantastisk fint bygge! Jag blir genast sugen på att få visa upp modellen på plats. Alltså bara om det skulle vara intressant för er som bygger/byggt så klart!  Ska höra vad min uppdragsgivare Huddinge kommun tycker och tänker.

Emma

Citat från: PlanerarSara skrivet 13 oktober 2016 kl. 11:25
Citat från: lindyhep skrivet 12 oktober 2016 kl. 15:04

Flemingsberg kommer (och håller på att) byggas om de närmsta åren så du kan kanske uppdatera modellen efter hand ;) Jag vet dock inte hur mycket av detta området som skall förändras. Tidningsklippet är från det aktuella numret av Mitt i Huddinge.

Blev tipsad om den här tråden av min kollega som vet att jag alltid blir överlycklig av legorelaterade nyheter - den här gången lite extra mycket eftersom jag jobbar med dialogen som lindyheps tidningsklipp handlar om! Jag blir genast sugen på att få visa upp modellen på plats. Ska höra vad min uppdragsgivare Huddinge kommun tycker och tänker.

Jag är positivt inställd till att visa upp mitt bygge på plats. Just nu finns det i Sundsvall, nästan färdigbyggt, men inte riktigt. Min personliga deadline är årsskiftet. Så tills dess ska det vara klart, har jag tänkt. Hör gärna av dig till mig via personligt meddelande här på Swebrick.


Anders67


skitkid

Riktigt snyggt! Blir alltid imponerad av er som bygger småskaligt och ändå fångar verkligheten så bra.
/skitkid

Wineyard


jalex

Snyggt! Ska bli spännande att se det färdiga bygget.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Gideon

Riktigt snyggt! Ser fram emot att se detta i verkligheten :)

Läste för övrigt fel på min lilla mobilskärm, det blev "Miljonprogrammet i Fredriksberg" först :P

Emma

IMG_2661 by emma farm, on Flickr

Flemingsberg står och väntar på bättre tider! Planen är att göra en generalrepetition och bygga ihop det en gång innan jag packar ned det för transport söderut.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.