Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

Nä det är inte den jag tänkte på. Dessa lite missanpassade personer får superkrafter efter ett oväder.

krakfot

hmm var den så svår, inser att den tyvärr slutat visats på Netflix. Denna serie är inspelad i sydöstra London runt Thamesmead.

Tornet


krakfot

Vist var det misfits tv-serien jag menade. Din tur att bygga vidare.

Tornet


andreaseldh

Jönssonligan får guldfeber, scenen där Fritz bakas in i gips och får en lampskärm över huvudet.

Tornet

Citat från: andreaseldh skrivet 25 juli 2022 kl. 22:07
Jönssonligan får guldfeber, scenen där Fritz bakas in i gips och får en lampskärm över huvudet.

Nej, det var fel

Tornet

Dags för en ledtråd.
Vad har fyra ögon men kan inte se?

Tornet

En ledtråd kan vara att ingen sång av Rage Against The Machine figurerar i filmen, men att några prominenta rader ur ett av deras alster passar bra in.

Tornet

Eftersom jag känner mig givmild kommer ytterligare en ledtråd. Filmen kan med god vilja sammanfattas som:

Green Goblin och Lex Luthor går med i räddningstjänsten.

Godtfred

I vanlig ordning får jag inte ihop alla ledtrådar, men tillräckligt många för att gissa "BlacKkKlansman".

Tornet

Citat från: Godtfred skrivet 28 juli 2022 kl. 10:24
I vanlig ordning får jag inte ihop alla ledtrådar, men tillräckligt många för att gissa "BlacKkKlansman".

Det börjar bli varmt, men ännu bränns det inte.

andreaseldh

Ingen gissning, men hur tänkte Kjeld när han ändrade stavning på efternamnet så att hans initialer blev ...

Kvarnbacka

Green Goblin = Willem Dafoe
Lex Luthor = Gene Hackman
Filmen (med viss koppling till Godtfreds gissning) är då Mississippi brinner?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.