Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

robban

Gjorde mitt första LEGO köp sen lugbulken ;D... 2st samlarfigs en tomte och cowboy tjejen
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Skafte

Citat från: robban skrivet 07 december 2012 kl. 08:06
Gjorde mitt första LEGO köp sen lugbulken ;D... 2st samlarfigs en tomte och cowboy tjejen

Jösses. Har du byggt något, då? Eller har det varit en andra dark age på ett halvår?

CityMan

Fick hem 2st GE och 1st FB från Pixmania idag  ;D Så nu kan jag äntligen bygga ett ordentligt shoppingcenter i "LegoCity"!  ;D

Valrukh

Lego Star Wars kalender, de reades ut i centrala Örebro, 99:-/st ... perfekt, öppna sju luckor direkt!
Alla är vi barn i början, och sen växer vi upp och fortsätter bygga med Lego.

ByggareDan

Blev Monster Fighter spöktåg + professorn (för strax under 850:- tillsammans) på Amazon.
Kostar ju iallafall runt 1100 :- ihop i Sverige som billigast (på fel leksaksbutik runt 1500:-)

Problemet jag kan se med Engelska/spanska/osv Amazon är ju att om Lego tittar så ser det ut som det säljs en hel del mellandyra/dyra  set i dom länderna, men inte i samma utsträckning i Sverige som det borde vilket kan göra att den svenska marknaden får lägre prio med högre priser/sämre utbud  :(

Swe_mckvack

Citat från: ByggareDan skrivet 07 december 2012 kl. 21:56
Problemet jag kan se med Engelska/spanska/osv Amazon är ju att om Lego tittar så ser det ut som det säljs en hel del mellandyra/dyra  set i dom länderna, men inte i samma utsträckning i Sverige som det borde vilket kan göra att den svenska marknaden får lägre prio med högre priser/sämre utbud  :(

Intressant tanke... Undra hur stor del av dom svenska köpen som inte levereras via LEGO Sverige.
Själv handlar jag nog 70-80% av mitt LEGO på amazon/bilka/BL

jjn

Köpte Lego Starwars kalender 9509 på ICA Maxi Örebro 99kr

marpe


Wineyard

Jag beställde Desert Skiff , Shelob Attacks och Uruk-hai Army från Amazon.

Gideon

Köpte två stycken Heroica Fortaan + en grön baseplate för att komma upp i £25 och få fri frakt.

Borde inte denna tråden vara klistrad förresten, fast den brukar vara på första sidan i underforumet ändå iofs ;)

Stigge72

Igår var jag iväg och inhandlade en Mack och en Blixt, som jag tror att det tipsades om häromdagen, för 299 kronor på Rusta. Har inte gjort så mycket mer på den än att jag konstaterat att det är mycket dansk luft, och att bygbeskrivningarna INTE är packade med en pappskiva, som jag fick för mig att set av den här storleken skulle vara. Speciellt som det är ett licensset.

Jonsson

Mja inte något inköp av Lego men väl relaterat..denna dök ned i brevlådan idag:



:)

Wineyard

Citat från: Jonsson skrivet 10 december 2012 kl. 13:33
Mja inte något inköp av Lego men väl relaterat..denna dök ned i brevlådan idag:
:)
Du får gärna säga lite vad du tycker om boken sedan, har funderat lite på att köpa den.

Peter

Jag har beställt några PF-motorer, M och L, så jag har nått nytt kul att leka med.

lindyhep

Jag råkade hitta en Friendskalender för 119 på Åhlens så jag slog till. Så nu kan jag öppna jag med.
(Förra veckan ringde jag och frågade men då hade de bara City kvar så jag undrar om den här hade gömt sig i butiken eller det är nån som lämnat tillbaka....)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.