Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Citat från: Illuwatar skrivet 23 juli 2011 kl. 21:58men med en liten twist på det hela - jag ersätter gammel-grå med den nya nyansen istället

Det är ingen twist, alla exemplar tillverkade efter 2003 är så. :P

Illuwatar

Jag har hört talas om detta, dock så genererar BL en lista med gammal grå nyans. Har dessa "nya" versioner ett annat nummer? I så fall har jag missat detta. Innanmätet kommer i alla fall inte ha en massa rött och blått i sig - har aldrig riktigt kommit överens med dessa färgblandningar. Och ljusgrå långa Technic-bitar ersätts med svar av kostnadsskäl.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Myko

Min bley 10030 har just det numret, 10030.

Stigge72

En på Coop Forum i Häggvik med 25% rabatt.

shiftaltcmd

Minifig serie 5 finns något otippat på Clas Ohlson. 25:-. Men om man handlar nåt litet så får man en rabattcheck på 50:- att använda nästa gång. Så imorgon blir det 8 stycken för 150:-.
Idag blev det en maffia gangster, djurskötare, inuit, grottkvinna och en boxare.

Skrytsson

Citat från: shiftaltcmd skrivet 24 juli 2011 kl. 17:28
Minifig serie 5 finns något otippat på Clas Ohlson. 25:-. Men om man handlar nåt litet så får man en rabattcheck på 50:- att använda nästa gång. Så imorgon blir det 8 stycken för 150:-.
Idag blev det en maffia gangster, djurskötare, inuit, grottkvinna och en boxare.

Vilket Clas O? Vilken stad?

shiftaltcmd

Citat från: Skrytsson skrivet 24 juli 2011 kl. 18:09

Vilket Clas O? Vilken stad?

Det var Sundsvall i Birsta. Har inte kollat i stan. Det var egentligen Lilleman som upptäckte. Han stannade vid leksakerna när gick för att göra annat.
De har Lego på sin webbplats så det bör gälla alla butiker.

Skrytsson

Citat från: shiftaltcmd skrivet 24 juli 2011 kl. 18:12
Citat från: Skrytsson skrivet 24 juli 2011 kl. 18:09

Vilket Clas O? Vilken stad?

Det var Sundsvall i Birsta. Har inte kollat i stan. Det var egentligen Lilleman som upptäckte. Han stannade vid leksakerna när gick för att göra annat.
De har Lego på sin webbplats så det bör gälla alla butiker.

Okej. Tack för att du delade med dig av infon. Ska se om jag kan finna några imorgon :)

Teabox

Citat från: shiftaltcmd skrivet 24 juli 2011 kl. 18:12
Citat från: Skrytsson skrivet 24 juli 2011 kl. 18:09

Vilket Clas O? Vilken stad?

Det var Sundsvall i Birsta. Har inte kollat i stan. Det var egentligen Lilleman som upptäckte. Han stannade vid leksakerna när gick för att göra annat.
De har Lego på sin webbplats så det bör gälla alla butiker.

Tack för den infon. Blir nog att man besöka den lokal Clas Ohlson imorgon :)

Erik

Citat från: shiftaltcmd skrivet 24 juli 2011 kl. 17:28
Minifig serie 5 finns något otippat på Clas Ohlson. 25:-. Men om man handlar nåt litet så får man en rabattcheck på 50:- att använda nästa gång. Så imorgon blir det 8 stycken för 150:-.
Idag blev det en maffia gangster, djurskötare, inuit, grottkvinna och en boxare.

Just my luck. Vi var på CO idag men när frugan ville kolla in leksakerna kollade jag klockan och påpekade att vi var sena :'(

Fyndade dock en och fyra st utpostanfall för 1/3 av ord pris lite senare!

devva

Idag och idag, mjaa, men var i Hamburg för 2 dagar sedan och besökte LEGO Store där, blev att jag gick ut med en Tower Bridge och en liten Mack's team truck till min sambos stora förtret, men hon blev på bättre humör då hon upptäckte smyckebutiken rätt över gatan :)

swestar

Har varit i huvudstaden me tjejen i ca tre veckorna och hälsat på svärföräldrarna, blev en snabbvisit på toysrus i kungens kurva och hittade dessa fina set till bra priser:

1 st Construct-a-Buzz   164,50:-
1 st Buzz's Star Command Spaceship   239,50:-
1 st Crystal Hawk   14,75:-

Kom hem för ett par dagar sedan, köpte på maxi här hemma

1st Smash 'n' Grab 169:-

Många fina delar till blivade moc´s  ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

bileam

Citat från: shiftaltcmd skrivet 24 juli 2011 kl. 18:12
Citat från: Skrytsson skrivet 24 juli 2011 kl. 18:09

Vilket Clas O? Vilken stad?

Det var Sundsvall i Birsta. Har inte kollat i stan. Det var egentligen Lilleman som upptäckte. Han stannade vid leksakerna när gick för att göra annat.
De har Lego på sin webbplats så det bör gälla alla butiker.
Det finns i alla fall i Partille (Göteborg), där köpte jag mig en gladiator i fredags!

micke

Var idag på posten och hämtade ut mina Minfigs collection
, , , samt .

Tog sedan vägen via ICA Maxi på er inrådan och fann en del set nedsatta till hyfsade priser så det blev:
City people för 70 kr
Star Wars för 450 kr
samt
Utpostsanfall för 150 kr
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Mitt närmsta Clas Ohlson hade hela 4 Serie 5 påsar :) Blev en clown och en dvärg :P (De andra två påsarna verkade innehålla boxare och de är jag inte intresserad av.)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.