Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Då passar jag på! Eftersom denna litterära figur filmats många gånger vill jag även veta skådespelare och vad som händer i denna scen.

andreaseldh

Första ledtråden: Boken som figuren är hämtad ur skrevs av H G Wells 1897.

LilaToster

Skulle de kunna vara filmen "Memoirs of an Invisible Man" från 1992 där Nick Halloway (The Invisible Man) spelas av Chevy Chase?

andreaseldh

Ja det är rätt, jag gissar att du även vet vad som händer i denna scen så du får ta över stafettpinnen!

AndersI

Citat från: AndersI skrivet 28 juli 2013 kl. 20:12
Scott Pilgrim går även bra att läsa i sex stycken serieböcker. Börjar lovande, men sen tycker jag att serien blev lite väl luddig mot slutet (kanske har med min ålder att göra?).

Nu har jag sett filmen också, och frågan är om inte den är bättre än serien - det blev inte lika långrandigt, och böckerna innehåller inga bloopers :)

andreaseldh

Det som alltså hände i min vinjett från Memoirs of an Invisible Man var att det började regna. När han blir blöt av regnet blir han ser han ut ungefär som en genomskinlig minifig.


andreaseldh

En TV-serie som var bland det första som Björn Kjellman gjorde, Fasadklättraren?

LilaToster

Citat från: andreaseldh skrivet 10 augusti 2013 kl. 21:56
En TV-serie som var bland det första som Björn Kjellman gjorde, Fasadklättraren?

Tyvärr, inte rätt!



andreaseldh

Mission Impossible, den första filmen med Tom Cruise?

LilaToster


andreaseldh

Tuppen med Magnus Härenstam, efter tjäran men före fjädrarna?

LilaToster

Många bra gissningar men tyvärr har ingen varit rätt.
Kanske dags för en liten ledtråd...det som eftersöks i vinjetten är en amerikansk tv-serie.  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.