Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] [WIP] Ett hjärta

Startat av mrlind, 02 november 2023 kl. 20:02

Föregående ämne - Nästa ämne

mrlind

Tredje bygget i trilogin.
Mitt första försök att jobba med mosaik var verkligen utmanande. Börjande med att fota en hand och bearbeta bilden i Photoshop. Sedan använde jag Studio för att generera en mosaik bild. Blev däremot inte nöjd så jag gick över till att modifiera mosaiken. Tidsödande men på sitt sätt rofyllt.

IMG_4995.jpeg

IMG_5001.jpeg
Nu kändes det som att det var dags att visa en bild för att få er hjälp hur jag ska förbättra alla tre MOC'ar i trilogin, samt få ihop en helhet och röd tråd.

Namnet på trilogin har jag bytt till Ett hjärta. Min tanke om varje MOC och trilogin tänkte jag vänta med att publicera tills jag är nöjd med dem alla tre.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Zilmrud

Vilka fantastiska byggen! Väldigt kreativa och  vackra. Perfekta display pieces
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

mrlind

Citat från: Zilmrud skrivet 30 januari 2024 kl. 13:19Vilka fantastiska byggen! Väldigt kreativa och  vackra. Perfekta display pieces
Tack Zilmrud för trevlig kommentar.
Nu hade jag tänkt ställa byggena bredvid varandra och avgöra vad som ska byggas om för att få en helhet som håller ihop.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Emma


Teabox

Alla byggen snygga, men jag gillar mosaiken extra mycket :)

byStfn

De här har jag missat helt! Handen är det bästa jag sett i år (även om den är från förra året)! Vill bygga en hand direkt bara för att ha (till hands? 😅)!

mrlind

Citat från: byStfn skrivet 04 februari 2024 kl. 12:37De här har jag missat helt! Handen är det bästa jag sett i år (även om den är från förra året)! Vill bygga en hand direkt bara för att ha (till hands? 😅)!
Tackar. Ett handtag kan alla behöva lite då och då...
Have a great build day!
Instagram Flickr

Daylight

Snygga byggen och bra klossat

Joyride

Kul att se dom live i Jönköping! Mycket snygga!
Instagram: joyride_bricks

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.