Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego på Ikea 16-17 september

Startat av Jemanuelson, 12 september 2023 kl. 07:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Jemanuelson

Nu till helgen kommer det att vara ett mikro-lego-event på ett tiotal Ikea-varuhus runt om i landet. 

Det sker kl 13-16 lördag och söndag i samband med att Ikea har en kampanj kring förvaring.  

Någon AFOL kommer att ställa ut ett bygge och hänga lite med Lego-glada barn kring Ikeas Lego-artiklar. 

I Malmö blir det jag. Har vi fler här på Swebrick som är på något Ikea-varuhus i helgen?

MrUzagi

Kul. Vet vi vilka varuhus utöver Malmö det kommer vara på?

dalle

Citat från: MrUzagi skrivet 12 september 2023 kl. 07:26Kul. Vet vi vilka varuhus utöver Malmö det kommer vara på?

Inte Uppsala men de i Stockholm bl a.

GustavF

Jag kommer stå i Kållered :)

ColA

Detta hade jag missat helt, när kom den informationen ut. 

Kul grej ju!

Jemanuelson

Det är bara en person de behöver per Ikea, så jag tror inte att det gått ut någon allmän info. 

Kwagge

Citat från: ColA skrivet 12 september 2023 kl. 08:15Detta hade jag missat helt, när kom den informationen ut.

Kul grej ju!

Det är inget event som gått igenom Swebrick utan ett annat event bolag som har kontaktat AFOL, typ.

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Tunnan


Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Jemanuelson

Hur har det gått för er andra Ikea-utställare idag? 

Jag trodde att det skulle bli lätt hysteriskt (som man ofta som kund upplever Ikea en lördag eftermiddag). Men Lego-hörnan blev en stilla oas för barn och föräldrar mitt i Ikea-flödet. 

Mycket trevligt! Även om det egentligen är roligare att ställa ut på rena Lego-event - mycket mer interaktion med besökarna. Å andra sidan är detta bara 2 x 3 timmar. 

Swebrick-tröjan var naturligtvis på! Men tyvärr strängt förbud mot att sprida bilder på sociala medier av Ikea...



GustavF

Jag tyckte det tidvis var väldigt folktomt och man bara rulla tummarna. Väldigt mycket trevligare om man hade varit 2 st 

andreaseldh

Citat från: Jemanuelson skrivet 16 september 2023 kl. 16:50Swebrick-tröjan var naturligtvis på! Men tyvärr strängt förbud mot att sprida bilder på sociala medier av Ikea...

Hoppas Jennys och mina helt barnfria bilder är tillåtna?

Jag som glömde tröjan...

Jemanuelson

Om ni bara var besökare kan Ikea inte säga något om det. Men vi som var utställare får inte lägga ut bilder. Handlar inte om barn på bild, utan om Ikeas varumärke. 

Jenny242

Citat från: Jemanuelson skrivet 16 september 2023 kl. 17:39Om ni bara var besökare kan Ikea inte säga något om det. Men vi som var utställare får inte lägga ut bilder. Handlar inte om barn på bild, utan om Ikeas varumärke.
Det var till o med en av de anställda som tog bilden med min mobil. Jag sa att det var till vårt forum. Så det borde vara ok 😀
Jenny242

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.