Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Smash Into Pieces

Startat av andreaseldh, 05 februari 2024 kl. 00:23

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Idag byggde jag en trummiskollega, The Apocalypse DJ från Smash Into Pieces! Får se vad nästa steg blir, resten av bandet eller masken i större skala?

TheApocalypseDJ_WIP_02.jpg

byStfn

Jag saknar bara i:et! :D

andreaseldh


Godtfred

Alltid svårt med trans på svart. Blir nästan osynligt. Försök få ett vitt lager under som täcks helt av Trans-Red för mer "pop". I det här fallet funkar Red också under, mindre risk att vita glipor syns.

andreaseldh


Godtfred

Du har täckt över de tidigare synliga studsen eftersom det sitter en 54930c01 inuti?

andreaseldh

Citat från: Godtfred skrivet 07 februari 2024 kl. 06:52Du har täckt över de tidigare synliga studsen eftersom det sitter en 54930c01 inuti?

Nej tyvärr, så avancerad är den inte. Korrekt svar är att jag redan har vit bakgrund, som jag döljer på detta sätt.

andreaseldh

Vem har sagt att ett Klozzhuvud måste vara en kub med sidlängd 4? När jag dessutom har missat både att mönstret är stiliserade bokstäver och hur långt I ska vara?

TheApocalypseDJ_WIP_05.jpg

andreaseldh

Min erfarenhet från Sigourney Weaver visar att det är bättre en halv plate för kort hals än för lång. Prövar även en ny färg på "lysdioderna": Vit bakgrund, ljusblå transparenta plate och mörkblå transparenta runda tiles. Men de båda tiles på svart jumper plate är ljusblå. Eller ska jag pröva med Satin Trans-Light Blue?

TheApocalypseDJ_WIP_06.jpg

andreaseldh

Nu är problembitarna Satin Trans-Dark Blue. Sedan vet jag inte hur väl renderingen stämmer med verkligheten?

TheApocalypseDJ_WIP_07.jpg

andreaseldh

Nu känner jag mig nöjd med sångaren Chris Adam!

ChrisAdam_WIP_01.jpg

02.jpg

Tornet

Citat från: andreaseldh skrivet 08 februari 2024 kl. 15:57Nu känner jag mig nöjd med sångaren Chris Adam!
Dottern gissade i alla fall rätt på första försöket när jag frågade vem du hade byggt. Snyggt!

andreaseldh

Nästa bandmedlem är Benjamin Jennebo.

BenjaminJennebo_WIP_01.jpg

Benjamin_Jennebo-beskuren.jpg

andreaseldh

Sist ut är Per Bergquist! Bygginstruktioner kommer inom kort att finnas till salu på ett Rebrickable nära dig ;)

PerBergquist_WIP_01.jpg

Per_Bergquist-beskuren.jpg

andreaseldh

Och här ser vi hela bandet renderat tillsammans!


Smash Into Pieces by Andreas Eldh, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.