Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tomtens verkstad

Startat av Svartkrut, 25 december 2015 kl. 11:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Hade ju tänkt lägga upp det här i god tid innan jul, men det kom lite jobb i vägen. Bäst att passa på nu innan julen är slut.  :P

Då jag är lite galen i julen och tomtar så har jag byggt en egen version av tomtens verkstad, fritt inspirerad av den klassiska disneyfilmen från Kalle Ankas jul. Det hela är byggt på 12 moduverseplattor (3x4) och går att ta isär i bitar. Hade med bygget till Norrköping, men då var det inte helt klart. Ska lägga till bra belysning så småningom. Tåget är eget och motoriserat, fritt inspirerat från holidaytrain.

































Joacim

Såg den live i Norrköping var snygg redan då! ;D

Jesperrydhog

God Jul.
Jag gillar värkligen dena
tomtens Verkstad. :)

Kwagge

Härligt bygge!

Gillar speciellt "hår scenen" som du har fått till perfekt med tuppkammen o ansiktsuttrycket  :D

Ozp

Citat från: Kwagge skrivet 25 december 2015 kl. 12:25
Härligt bygge!

Gillar speciellt "hår scenen" som du har fått till perfekt med tuppkammen o ansiktsuttrycket  :D

+1

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sockerbit

Snyggt bygge med massa fina detaljer. Gillar särkilt de snötyngda granarna.

Emma

ooo! Jättekul tolkning av kalle ankas jul! Schackbrädena, håret som skräms att stå rakt upp och ansiktsmålning på löpande band. Fint som tusan, och antagligen kul att bygga?!

andreaseldh

Mycket bra fångat! Får man föreslå att du tilear upp den omålade delen av schackbrädet i tan?

Sollan

Så bra gjort! Väldigt bra fångat!

Kvarnbacka

Vilket härligt, glädjefyllt bygge!

Svartkrut

Tack för alla schyssta kommentarer.  :)
Det var jättekul att bygga och jag tänkte faktiskt sätta tiles på resterande del av schackbrädet. Det kan ha varit så att jag hade lite brist på tiles, men det går säkert att åtgärda. God fortsättning på er!  :D

Nilseman

Helt underbar!! Började vissla melodin direkt jag kom till renarna!! ;D
Verkligen helt perfekt!

Jesperrydhog

Till och med jag börja sung med. När nissarna jobbar. ;D

AndersI

Jag såg den i Norrköping, och var imponerad redan då, men nu är det mer och man får se en massa detaljer också! Alla situationerna är ju klockrent fångade! Min favorit är 'hårfrisören'. Det enda konstiga är att schackspelsfärgen är grön på penseln...  :P ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.