Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

#330
Citat från: byStfn skrivet 16 november 2020 kl. 15:48
Det fejkade dramat du pratar om vet jag inte om jag kan hålla med om. Det var under mina tre avsnitt alltid en kamp mot klockan.

Att beskriva det som fejkat var kanske lite väl starkt och bäddade för missförstånd. ;)
Naturligtvis är byggande på tid en ständig kamp, och jag tror absolut inte att den stress ni arbetade under är "fejkad".

Det jag menade är att spänningsmomentet som används i varje program är om ni alls kommer att hinna bygga det ni planerat, vilket medför att de övriga aspekterna ni bedöms efter tonas ned då detaljerade bilder av vad ni åstadkommer riskerar att förstöra "illusionen" av att ni ligger riktigt illa till.

Detta gäller ju för många av den här typen av program som oftast inte ger någon vidare tillfredställelse för tittaren förrän resultatet ska redovisas och bedömas på de få minuter som då är kvar.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

byStfn

För att vara krass så är väl det det enda spänningsmomentet som finns i tävlingen? :P Åtminstone det mest konkreta för åskådare.

Tektor

Man blir så glad av att kolla på er!
Den svenska upplagan är så mänsklig och alla verkar så förbaskat genuint trevliga. :)

danielbrrssn

Citat från: Tektor skrivet 16 november 2020 kl. 20:28
Man blir så glad av att kolla på er!
Den svenska upplagan är så mänsklig och alla verkar så förbaskat genuint trevliga. :)

Jag kan bara hålla med! Många personer runt mig pratar med mig om att de kollar på och uppskattar Lego Masters. Själv känner mig stolt över att vara med i Swebrick.

Jag tycker att de har tagit det bästa från de olika regionerna och anpassat det efter svenska förhållande. Uppskattar momenten med bangolf och Astrid Lindgren tema.

Är så imponerad av de som ställde upp och vågar bygga i tv. Fantastiska byggen.

Emma

#334
Dagens program. Imorgon är det förstås..

Emma

Ska inte spoila, men jag tycker att detta programmet var ett av de bättre! Jag skrattade till några gånger. Och jag skrattade åt mig själv att när jag drev med "Specialbitar" med Rickard. För er som inte varit i bitrummet. Det var stört omöjligt att hitta rätt bitar i rätt färger i rätt kvantitet med en vag, men ack så stressande, känsla av att man ligger typ 2 timmar efter....

pareriksson

Det var först när jag såg senaste avsnittet för andra gången (stod och lagade mat samtidigt) som jag fattade att skeppet Emma byggde var en flygande 93549pb01, trots att Emma förklarade så tydligt. :)

Emma

Citat från: pareriksson skrivet 24 november 2020 kl. 09:22
Det var först när jag såg senaste avsnittet för andra gången (stod och lagade mat samtidigt) som jag fattade att skeppet Emma byggde var en flygande 93549pb01, trots att Emma förklarade så tydligt. :)

Mja, det är ju inte min starka sida att bygga skepp. Om de inte är 1,6 meter lång och får ta två år att bygga, då.

Jag var så sjukt opepp på detta tema. Swoooshande och skurkar, jo tack... Jag åt dessutom penicillin under programmet. Men med de förutsättningarna blev det ju ändå ett bra program.

BeardedNerd

Jag tycker ändå att det är kul att gemenskapen skiner igenom när ni kollar in varandras grejer.

Pekblom

Längtar redan efter nästa program.
Det enda jag tycker är tråkigt är utslagningen. Tänker alltid -Nej inte dem.
Då frågar frugan. -okay. Vilka tycker du skulle åka ut. Då blir jag tyst.

Nextuz

Citat från: Pekblom skrivet 25 november 2020 kl. 19:16
Längtar redan efter nästa program.
Det enda jag tycker är tråkigt är utslagningen. Tänker alltid -Nej inte dem.
Då frågar frugan. -okay. Vilka tycker du skulle åka ut. Då blir jag tyst.

Haha, jaa. det är inte helt lätt när man känner 85% av deltagarna :P

mortil

Citat från: Nextuz skrivet 26 november 2020 kl. 11:29
Citat från: Pekblom skrivet 25 november 2020 kl. 19:16
Längtar redan efter nästa program.
Det enda jag tycker är tråkigt är utslagningen. Tänker alltid -Nej inte dem.
Då frågar frugan. -okay. Vilka tycker du skulle åka ut. Då blir jag tyst.

Haha, jaa. det är inte helt lätt när man känner 85% av deltagarna :P

typ. 

Fick frågan i förra veckan "men vem håller du på då?" 

man bara "eeeh jaaaa du,  allihop?"
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

ingels

Trevligt med en utmaning som inte resulterar i att ett av lagen slås ut, det har varit fler sådana avsnitt av dom andra internationella Lego Masters som jag har sett. Däremot tyckte jag det var värdelöst att vi inte fick se hållbarheten på allas byggen då broarna brukar hålla för betydligt mer än vad man kan tro (Sedan är ju varje påslag med vikt något som gör sig som riktigt bra TV när man hör hur det börjar knakelibraka när vikterna läggs på).

Väl klossat av alla, synd att det skulle dras så stor vikt på hur broarna såg ut då det bara är vad ögat uppfattar och inte hur konstruktionen är uppbyggd

Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

andreaseldh

Men vad var det för ljug från Emma, din Super Mario-bana var väl åtminstone 5 meter lång?

Wolcker

Man skulle ju vilja veta hur mycket broarna klarar men shit va rolig avsnitt!

Alltså vi brukar ju ibland på de stora tävlingarna bygga broar men då har man ju lite mindre lego och tid. Så detta var grymt roligt att se va man kan göra med lite längre tid och lego. =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.