Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Citat från: Emma skrivet 30 oktober 2020 kl. 10:46
Citat från: Zilmrud skrivet 29 oktober 2020 kl. 15:09
--- Tog bort mitt inlägg då det visade sig att det som skrivs på detta forum även hamnar på Flashback  :-\   ---

Jasså... läge att flytta tråden till vip-delen?

Är det någon katastrof att det hamnar där? Inget av det som skrivs här är ju hemligt? (Nästan alla som skrivit på flashback verkar också ha en positiv inställning till programmet).

Larry Lars

#286
Citat från: Zilmrud skrivet 29 oktober 2020 kl. 15:09
--- Tog bort mitt inlägg då det visade sig att det som skrivs på detta forum även hamnar på Flashback  :-\   ---

Tråkigt om det skulle leda till ett avbrott i inblicken "behind the scenes" på detta alldeles utmärkta TV-program. (Bra jobbat alla inblandade!)

Citat från: stej123 skrivet 30 oktober 2020 kl. 11:10
Är det någon katastrof att det hamnar där? Inget av det som skrivs här är ju hemligt? (Nästan alla som skrivit på flashback verkar också ha en positiv inställning till programmet).

Tror tyvärr att det råder väldigt skilda meningar kring vad det betyder att "hamna på Flashback". Ett ställe där allt diskuteras och som är uppdelat efter ämne har naturligtvis hörn där det känns ganska trevligt. lite som i valfri tråd på sajten "familjeliv".

Problemet är väl dock att platsen där allt otillåtet och olagligt även får rumstera fritt, i det stora hela har en tendens att genomsyras av en hård och ofta exkluderande samtalston.

Att påstå att flashback är som vilket diskussionsforum som helst vore nog ett sådant där politiskt uttalande vi till varje pris ska undvika. ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

andreaseldh

Jag kommer inte ihåg vad Zilmrud ville hemlighålla, men uppenbarligen tyckte jag att det var bra (eftersom jag klickade Gilla). Men utöver det, vad har sagts här som är hemligt? Sådant man lika gärna kan gissa sig till anser jag inte som hemligt, som exempelvis när intervjuerna gjordes:

Citat från: Skafte skrivet 27 oktober 2020 kl. 23:03
Det var som sagt olika med intervjuerna, det mesta var efter ett bygge var klart ("tänk tillbaka när det var tre timmar kvar och ni inte hade fått på övervåningen, vad kände ni då? Börja med "Nu när det är tre timmar kvar..."")

Ozp

Neeej. Inte Gotlänningarna.

Några reflektioner och jämförelser mot USA.
De var tvugna att välja att använda guldbiten innan de börjat bygga. Mot efter tiden löpt ut i USA. Svårare att veta innan om man kommer bygga dåligt.
Mycket jämnare "standard" på lagen i Sverige. I USA var där några "sämre" lag som man kunde gissa skulle åka ut först.
Jag tyckte att allas bygge var ungefär på samma nivå och jag höll inte riktigt med domaren i gårdagens avsnitt varken åt ena eller andra hållet.

whiskas

Jag tyckte giraffen var "simplaste" bygget denna omgången. Absolut kunde nallen vara rundare men tyckte ändå den som helhet var bättre än giraffen.

Larry Lars

Citat från: whiskas skrivet 02 november 2020 kl. 10:15
Absolut kunde nallen vara rundare men tyckte ändå den som helhet var bättre än giraffen.

Jag tror vi får försöka bortse lite från vad som sägs som anledning till att ett lag måste lämna tävlingen. Programmet klipps ihop med ett valt narrativ utifrån vad som finns inspelat.

Jag är ganska säker på att det görs en samlad bedömning utifrån några olika kriterier och sedan väljs en aspekt som, i den färdiga produkten, får upplevas som "spiken i kistan".

Rundhetskravet som valdes nu känns ju som ett väldigt svagt argument. Det motsvarar ju inget som de andra såg ut att bli bedömda efter.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Record

#291
Det som är det jobbigaste och roligaste med detta, är ju efter den fas vi gick in i igår, att man just får förhålla sig till att något lag skall bort varje söndag, det trevliga är ju att man trots allt har vänner kvar i tävlingen ända till sista laget står som segrare  8)  sällan det är på det viset :).


Sen en personlig reflektion, att visst är det lite synd att Gotläningarna fick respass så pass tidigt, Skafte är en av de LEGOvänner jag känt allra längst, och vi har varit på mycket roligt tillsammans, så nog är du är lite extra saknad :(.


(Vill tillägga att jag för övrigt inte sett gårdagens avsnitt, får min info här i tråden) skall försöka se ikapp någonstans.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Emma

Det går inte att bedöma våra byggen på så svaga grunder som ges i programmet. Alla bygger så jämt. Jag tycker vi ska se detta som just ett TV-program, och inte som en absolut tävling med vinnare och förlorare.

Det är ju inte så att Skafte och EmTyW bygger sämre än nån annan av oss. Med rätt recension skulle allas bidrag kunna vinklas åt både ena och andra hållet.

Teabox

Jättefina byggen allihopa. Gillar att det kommer med ljus och rörelse i dem :)

Jag heja på er allihopa, men ska jag vara helt ärlig så hejade jag lite extra på Gotlänningarna. Skafte är ju den man känt längst av deltagarna, så tråkigt att se dem åka ut så tidigt.

Sämsta med programmet är ju helt klart att ett lag måste åka ut :)

JonKlarstrom

Citat från: Emma skrivet 02 november 2020 kl. 15:37
Det går inte att bedöma våra byggen på så svaga grunder som ges i programmet. Alla bygger så jämt. Jag tycker vi ska se detta som just ett TV-program, och inte som en absolut tävling med vinnare och förlorare.

Det är ju inte så att Skafte och EmTyW bygger sämre än nån annan av oss. Med rätt recension skulle allas bidrag kunna vinklas åt både ena och andra hållet.

Är som när jag deltar i VM i Impro, är liksom en show och ingen egentlig tävling. Och givet finns ju tävling i Lego Masters men alla bygger ju kalasbra. Jämfört med US och Australien så är Sverige lite mer trevligare som UK men har formatet som Au. Och som med all reklamfinansierad TV så handlar det att fylla ut mellan reklamen och få upp priset på reklampauserna. Drama säljer, men Lego skulle nog inte tillåta "blodig" konkurrens. =) Allt blodvite som uppstår med Lego måste vara familjeorienterat.
Är inte ett dugg fyndig idag.

Nextuz

Citat från: Teabox skrivet 02 november 2020 kl. 19:55
Jättefina byggen allihopa. Gillar att det kommer med ljus och rörelse i dem :)

Jag heja på er allihopa, men ska jag vara helt ärlig så hejade jag lite extra på Gotlänningarna. Skafte är ju den man känt längst av deltagarna, så tråkigt att se dem åka ut så tidigt.

Sämsta med programmet är ju helt klart att ett lag måste åka ut :)

Tror Kaffe fick för lite kaffe helt enkelt :P

Hehe, blir spännande att ev. köra Swebrick Grönan i sommar med en hög kändisar runtomkring en :D

Ozp

Mumbo jumbo hade med en sketch om lego masters inte särskilt rolig

Zilmrud

Citat från: Ozp skrivet 07 november 2020 kl. 12:38
Mumbo jumbo hade med en sketch om lego masters inte särskilt rolig

Asså Mumbo Jumbo kan vara kul. Men denna var riktigt dålig. Tråkigt tycker jag
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

kalle

Stort tack till er alla som medverkar. Det är Underhållande och lärorikt, veckans höjdpunkt.


Emma


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.