Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Citat från: jalex skrivet 23 december 2019 kl. 00:01
Jag tänkte också på det att man kommer ju inte känna sig så anonym längre när man går ut, så det kommer nog bli jobbigt. Hmm... Jag har nog aldrig förut känt mig så kluven till något som detta.

Efter att ha varit med i tv några gånger så kan jag säga att det hela blåser över rätt fort. Max några månader efter. Program riktat till barn verkar hålla i sig lite längre men det beror väl på hur barn och unga idoliserar människor som är med i tv. Det är dessutom ett lite mer special-inriktiat program som inte kommer ha lika många tittare som bonde söker.. eller mästerkocken. (ett antagande sagt med viss portion säkerhet :) )

dalle

Efter ett telefonsamtal så kommer jag också den 25/1.

andreaseldh

Kommer någon del av programmet att spelas in inför publik?

jalex

#48
Citat från: andreaseldh skrivet 23 december 2019 kl. 19:52
Kommer någon del av programmet att spelas in inför publik?

Jag frågade det och hon som kontaktade mig sa att det inte skulle vara någon publik. Publiken är endast alla som sköter kamerorna och liknande antar jag  :-\
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Zilmrud

Citat från: jalex skrivet 23 december 2019 kl. 00:01

Någon förresten som vet ungefär hur en sådan casting går till?

Kollade på UK. Inte alls likt Australien eller US. Men där fick alla köra speedbuilding med ett set, 15 min att bygga ett alternativt bygge samt bygga en MOC med ett större sortiment bitar. Kanske blir något likvärdigt. Men så var ju UK:s lite annorlunda också
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/


byStfn

Citat från: shiftaltcmd skrivet 24 december 2019 kl. 10:04
https://www.thebrickfan.com/lego-masters-meet-the-teams/

USA

Ofräscha kommentarer från besökarna på Brick Fan. Homofober främst som dessutom hävdar att folket är valt för mångfald och inte Lego. Vad nu menas med det.

Jag tror dock vi kan vänta oss samma försök till mångfald här hemma pga att det är det moderna sättet. Hoppas således inte på så många vita, straighta, medelålders män - så jag har en chans :P

Peter S

Citat från: byStfn skrivet 26 december 2019 kl. 19:01
Citat från: shiftaltcmd skrivet 24 december 2019 kl. 10:04
https://www.thebrickfan.com/lego-masters-meet-the-teams/

USA

Ofräscha kommentarer från besökarna på Brick Fan. Homofober främst som dessutom hävdar att folket är valt för mångfald och inte Lego. Vad nu menas med det.

Jag tror dock vi kan vänta oss samma försök till mångfald här hemma pga att det är det moderna sättet. Hoppas således inte på så många vita, straighta, medelålders män - så jag har en chans :P
Svårt läge. Om det inte finns jättemånga att välja bland tror jag tävlingen (och därmed intresset) kan gå förlorat om de tävlande blir inkvoterade på mångfaldsgrund.

dalle

Citat från: Peter S skrivet 26 december 2019 kl. 19:28
Citat från: byStfn skrivet 26 december 2019 kl. 19:01
Citat från: shiftaltcmd skrivet 24 december 2019 kl. 10:04
https://www.thebrickfan.com/lego-masters-meet-the-teams/

USA

Ofräscha kommentarer från besökarna på Brick Fan. Homofober främst som dessutom hävdar att folket är valt för mångfald och inte Lego. Vad nu menas med det.

Jag tror dock vi kan vänta oss samma försök till mångfald här hemma pga att det är det moderna sättet. Hoppas således inte på så många vita, straighta, medelålders män - så jag har en chans :P
Svårt läge. Om det inte finns jättemånga att välja bland tror jag tävlingen (och därmed intresset) kan gå förlorat om de tävlande blir inkvoterade på mångfaldsgrund.
Då det är en tävling där det tävlas i lag om två, har äkta par en fördel att komma med, oavsett läggning eller familjerelation.
Vad vet tittarna om vilken nivå det kunde bli om det bara var skicklighet i legobyggande som var uttagningsgrund.
byStfn tror att du sticker ut tillräckligt bland vita, straighta medelålders män för att vara intressant för teve.   :)

andli

Hur många bygger normalt i lag/team?
Jag har varit av uppfattningen att de flesta bygger ensamma hemma? Och sen kanske ställer ihop det med andra i något CB?
Men jag kanske bara projicerar mig själv på er andra?

Citat från: Peter S skrivet 26 december 2019 kl. 19:28
Svårt läge. Om det inte finns jättemånga att välja bland tror jag tävlingen (och därmed intresset) kan gå förlorat om de tävlande blir inkvoterade på mångfaldsgrund.
Det är väl frågan vad tittarna vill ha? AFOL skulle ju vilja ha typ oOgers helt fantastiska föreläsning från skandinaviska om SNOT bitar varje vecka...
Jag har svårt att se att det går hem hos gemene man, där tror jag socialt samspel är betydligt mer intressant, sen att få impas lite av stora byggen som de kan jämföra med deras barns... "Så hade Pelle 7 år också kunnat bygga, om bitarna inte varit så dyra..."
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Svartkrut

Jag kommer den 25/1 så får vi se hur det går. Chefen har inte sagt definitivt ja, men hon sa att hon tyckte vi skulle försöka lösa det och så undrade hon hur många gånger jag kunde säga:"Stadsskogsskolan äger" i tv.  ;D 

byStfn


ColA



Myko

Har ni andra fått mail om hur det går till den 25:e, hon jag pratade med sa att hon skulle skicka ett, men har inte sett nåt?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.