Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego-butiker i Nordamerika

Startat av Jemanuelson, 01 juli 2023 kl. 03:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Jemanuelson

Var i New York för några dagar sedan och fick mitt livs Lego-besvikelse på den bästa Lego-butiken på Manhattan (Flatiron). Jättetråkig butik, helt enkelt.

Desto roligare att några dagar senare besöka en AFOL-butik i lilla Grimsby mellan Niagara och Toronto i Kanada. Många specialset och härligt stora lådor med begagnat Lego att rafsa runt i. Stor kopp för ca 80:- 

Thebrickshackgrimsby på Instagram:
https://instagram.com/thebrickshackgrimsby?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==

Ev återkommer jag med fler rapporter på vår roadtrip.

CopMike

Trevlig butik! Hoppas du hittade bra bitar :)!

Jemanuelson

Citat från: CopMike skrivet 01 juli 2023 kl. 07:26Trevlig butik! Hoppas du hittade bra bitar :)!
Jadå! En kopp blev det!  Lättare att hitta användbara bitar än på Pick a Brick. Men om det är värt besväret att släpa hem dem från Kanada, kan ju diskuteras 😂

Gideon

Minst en av de Lego stores (totalt 4 tror jag det blev) jag besökte i Toronto för några år sen hade väldigt bra service, med en pärm som tydligt listade hela "väggen" och hela lagret bakom väggen (som de såg till att hålla välfyllt med bra bitar av de som fanns i sortimentet att beställa, i nära dialog med ToroLUG). Det var bara att be om att få lådorna utburna och ösa ur :D

Kanadensiska dollarn stod ovanligt lågt just då, så jag behövde checka in en resväska till på vägen hem.

ColA

Citat från: Gideon skrivet 01 juli 2023 kl. 16:02Minst en av de Lego stores (totalt 4 tror jag det blev) jag besökte i Toronto för några år sen hade väldigt bra service, med en pärm som tydligt listade hela "väggen" och hela lagret bakom väggen (som de såg till att hålla välfyllt med bra bitar av de som fanns i sortimentet att beställa, i nära dialog med ToroLUG). Det var bara att be om att få lådorna utburna och ösa ur :D

Kanadensiska dollarn stod ovanligt lågt just då, så jag behövde checka in en resväska till på vägen hem.
Ingen är förvånad 😂😂

Gideon

#5
Citat från: ColA skrivet 01 juli 2023 kl. 16:36Ingen är förvånad 😂😂
Färre iaf än de 5 Lego stores som Kwagge, LarsC och jag hann med i och runt (i centrum och i alla väderstreck utom ute i sjön i öster) Chicago på Brickworld-resan 2018 😜

Det roligaste med den Lego store-odyssén var när vi först hade besökt en butik på morgonen (innan heldag på Six Flags) och sedan precis innan stängning besökte en annan butik närmare stan på väg tillbaka till Schaumburg, där det visade sig att butikschefen varit hos kollegorna i butiken längre norrut under dagen och fått höra om några tokiga svenskar som stått utanför glasdörrarna och väntat innan öppning...och sen dyker vi upp i hans butik just innan stängning 🤣

Record

Citat från: Gideon skrivet 01 juli 2023 kl. 17:35Färre iaf än de 5 Lego stores som Kwagge, LarsC och jag hann med i och runt (i centrum och i alla väderstreck utom ute i sjön i öster) Chicago på Brickworld-resan 2018 😜

Det roligaste med den Lego store-odyssén var när vi först hade besökt en butik på morgonen (innan heldag på Six Flags) och sedan precis innan stängning besökte en annan butik närmare stan på väg tillbaka till Schaumburg, där det visade sig att butikschefen varit hos kollegorna i butiken längre norrut under dagen och fått höra om några tokiga svenskar som stått utanför glasdörrarna och väntat innan öppning...och sen dyker vi upp i hans butik just innan stängning 🤣


Underbart, det är sådant här som värmer att läsa, ni är verkligen bäst, ler för mig själv när jag tänker på er!!
Friskt satsat, hälften vunnet..

Jemanuelson

Glömde ju denna: på Liberty Island, där Frihetsgudinnan står, finns ett museum om den samma. I en monter hittade jag en Lego-version av statyn.

Klossigt charmig, kan man möjligen kalla den.[

attach id=92080]IMG_6340.jpeg[/attach]

Godtfred


Jemanuelson

Citat från: Godtfred skrivet 10 juli 2023 kl. 19:21...


Aha, det visste jag inte! Säger ju en hel del om hur mycket Lego har utvecklats de senaste tjugo åren. 


Gideon


andreaseldh


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.