Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Barndomslegot upphittat!

Startat av MrUzagi, 21 maj 2023 kl. 14:03

Föregående ämne - Nästa ämne

MrUzagi

Så infann sig dagen jag aldrig trodde skulle komma.

Jag var övertygad om att jag redan fått det lilla som fanns kvar av mitt barndomslego och att resten förskingrats över tiden till bl.a. mellanbrodern som hade småbarn efter mig. Min mamma hade samma intryck.

Så döm om min lycka när jag i helgen var hos min mamma för att hjälpa med lite vårstädning och vi hittade vi en stor kartong full med gammalt lego. Det undslapp sig mer än ett lyckligt utrop från min sida. ;D
Det är i förhållandevis dåligt skick men inte värre än man kan förvänta sig av många års lek med rätt omild behandling av mig och mina bröder. En del av det, framförallt tåg och räls, kom via min mormor också så det har dessutom utsatts för en uppsättning kusiner.

Blacktron-setet och flygplanet hade dock min yngsta brors namn, så de behöver jag fråga honom om då jag tycker att han har första tjing på dem.

Nu blir det till att tvätta (30-år gammalt damm m.m. :o ) och inventera bitarna. Dels för att se vad som överlevt och dels för att se om jag kan komma på vilka set som borde finnas och hitta bitarna.

1.jpg
2.jpg
3.jpg   

Godtfred

Riktiga kugghjul! (dom färgade alltså) Var en favorit för mig när dom kom. (Har skaffat en oöppnad som ett av mina starkaste lego-minne från barndomen)

MrUzagi

Citat från: Godtfred skrivet 21 maj 2023 kl. 15:25Riktiga kugghjul! (dom färgade alltså) Var en favorit för mig när dom kom. (Har skaffat en oöppnad som ett av mina starkaste lego-minne från barndomen)
De var de första kugghjulen jag minns också. De grå, mer moderna, kom ju långt senare.

andreaseldh

#3
Mina första kugghjul var dom gråa, men det har jag åtgärdat som AFOL. Dom färgglada har verkligen sin charm!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.