Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Citat från: Pekblom skrivet 27 juni 2012 kl. 21:03speciellt de ljusblå bitarna som jag förgäves försökte få andra att intressera sig för på lugbulk

Man får inte beställa Maersk-blå bitar i LUGBULK. :)

Teabox

Citat från: Myko skrivet 28 juni 2012 kl. 00:15
Citat från: Pekblom skrivet 27 juni 2012 kl. 21:03speciellt de ljusblå bitarna som jag förgäves försökte få andra att intressera sig för på lugbulk

Man får inte beställa Maersk-blå bitar i LUGBULK. :)

Korrekt. Räknas som licensbitar :)

Tobbe Arnesson

Även om ni har rätt i sak tycker jag ni har fel smileys.

>:(


;)
Blogg: Robotkampen

Kwagge

Blev en våning till på Grand Emporium. Så nu är den högre än Town Hall...





SuperMario

Kul med större Grand Emporium!  :D
Kommer på att jag borde posta bilder på min "Super Emporium".  :P

Och tidigare idag har jag hjälpt till att bygga , samt .

Skafte

Citat från: SuperMario skrivet 06 juli 2012 kl. 23:50
Kul med större Grand Emporium!  :D
Kommer på att jag borde posta bilder på min "Super Emporium".  :P


Jag kallar min "Grand Grand Emporium". Få se om Sven går dit och handlar...

Magnus den store

Jag tror jag slagit personligt rekord vad gäller antal byggda set under en vecka:






Inte direkt några revolutionerande tekniker men några som jag kanske inte tänkt på.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Pekblom

Jag trodde att 10221 Super Star Destroyer skulle vara stor men när man ställer den på ett vanligt midagsbord ser den rätt liten ut  ;)

AndersI

"vanligt" middagsbord? Jag visste inte att ni var många i familjen...

Hur går det med bilder på Sven A Minifig:s besök, förresten?

Pekblom

Citat från: AndersI skrivet 08 juli 2012 kl. 21:38
Hur går det med bilder på Sven A Minifig:s besök, förresten?
ja just det var är dom.. skall leta.

Pekblom

Fick ett infall och satte ihop en 9497 Republic Striker-class Starfighter. Jag tycker egentligen att det kräks ut nya StarWars mdeller nu och att de är rätt ointresanta efter som jag inte känner igen dem från filmerna. Men LEGO är alltid LEGO och den var rätt kul. Mycke tryckta bitar. Fina färger. Rätt nöjd helt enkelt. :D
Gillar den lilla T7-O1  :D

grip

#71
Ja, det blev set lastbilen med tipp. Då för att känna på City alltså, sen åkte det med en liten bil också, bara för att den såg go ut och kostade 39kr här på Netto. Måste säga att lastbilen var kul att bygga och man blir glad när man ser den färdig, nästan så man funderar på en stad, ja, en gata iallafall... Men, som några redan skrivit, var det en enkel byggsats utan några utmaningar. Kanske ska jag prova på ett Teckno igen, vill ju gärna sitta några kvällar med en byggsats.. Gärna några tips.. (hur länkar man till bilder på ovanstående nr, ja jag är ju ny, flå't..)

Magnus den store

Citat från: grip skrivet 10 juli 2012 kl. 21:13
Ja, det blev set lastbilen med tipp. Då för att känna på City alltså, sen åkte det med en liten bil också, bara för att den såg go ut och kostade 39kr här på Netto. Måste säga att lastbilen var kul att bygga och man blir glad när man ser den färdig, nästan så man funderar på en stad, ja, en gata iallafall... Men, som några redan skrivit, var det en enkel byggsats utan några utmaningar. Kanske ska jag prova på ett Teckno igen, vill ju gärna sitta några kvällar med en byggsats.. Gärna några tips.. (hur länkar man till bilder på ovanstående nr, ja jag är ju ny, flå't..)
Markera set-numret och tryck på knappen set.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

grip

Ja, jag får väl skämmas då, men frågar man inte, så får man aldrig veta.. Vad är set-knappen frågar jag med rodnande kinder..

Magnus den store

Citat från: grip skrivet 11 juli 2012 kl. 21:52
Ja, jag får väl skämmas då, men frågar man inte, så får man aldrig veta.. Vad är set-knappen frågar jag med rodnande kinder..
Skämmas behöver man inte göra. Två rader ovanför svarsrutan har du en knapprad för att infoga bilder, länkar, formatera text osv. Fjärde knappen från höger står det "set" på. Den är det bara att klicka på.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.