Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

ColA

Än så länge väldigt trevligt att bygga

danielbrrssn

31045

Roligt set att bygga. Perfekt tillsammans med podden "OfficeLadies".

Jesperrydhog

Idag byggde jag upp denna. Lego set

Jesperrydhog

Nu har man försökt att göra en egen fotobild tavla av Lego.

Jesperrydhog

#1984
Idag har man byggt upp Lego City set

BeO

När jag gick igenom lite bitar idag och hittade en gul 3324c01 fick jag ju så snällt rota fram resten av bitarna och bygga set . Typiskt nog trasig koppling på dragbilen  :(

Medan jag letade fram trailerchassit hittade jag även en gul plate 711, vilket ledde till att jag till slut fått ihop alla bitar till set .

Idag var en bra dag  :D


Anders67


andreaseldh

#1987
I kväll byggde jag . Och det är verkligen uppenbart att sagan utspelades för mycket länge sen. Piloten har mynningsladdade flintlåspistoler!

CopMike

- det setet är verkligen bellissimo :D!

Skafte

#1989
People Pack - Fun Fair som jag länge tittat efter till något rimligare pris än 449. Köpte via FB-grupp för 300 med frakt. Fortfarande lite i överkant, det är inga mängder bitar direkt. Men vilka bitar! Gummiankor! Blått ballongdjur! Rödvita prickskjutningstiles! Cykelvagnen med printade glasstiles! Många användbara minifigdelar också, och det är väl därför setet finns antar jag. Tror inte jag varit kär i en minifigur sedan Shaak Ti , men den här är nästan samma klass: . 😍

BrickMe

Citat från: Skafte skrivet 16 april 2020 kl. 15:36
People Pack - Fun Fair som jag länge tittat efter till något rimligare pris än 449. Köpte via FB-grupp för 300 med frakt. Fortfarande lite i överkant, det är inga mängder bitar direkt. Men vilka bitar! Gummiankor! Blått ballongdjur! Rödvita prickskjutningstiles! Cykelvagnen med printade glasstiles! Många användbara minifigdelar också, och det är väl därför setet finns antar jag. Tror inte jag varit kär i en minifigur sedan Shaak Ti , men den här är nästan samma klass: . 😍

Håller med om allt du beskrev. Tyvärr så har TLG valt att sätta en orimligt hög prislapp på så gott som alla "People packs" genom åren :-\

Skafte

Det känns orimligt att köpa en vad - det ser ut som - 249kronorslåda för 449 (eller 499 har jag sett den här för!), men eftersom det är så många minifigurer i People Pack (förstås) så är det nog en rimlig nivå för Legos del, med tanke på alla tryck på torso och ansikten och att torso ju är fem delar, och ben tre...

danielbrrssn

#1992
Arbetar på min backlog.
Idag blev det .

Gillar minifigurerna.


BrickMe

Fantastiskt kul att bygga ihop den här skorven. Jag skippade ön och tillbehören och fokuserade enbart på skeppet. Extra kul var när gammalt mötte nytt och då främst hur kluriga lösningarna var på att få fram fina former. Det jag tyckte mindre bra om var perforeringarna i förseglet för att få igenom snörena. Varför envisas med att skarva ett flertal snören (x127c11 & x127c41) när man kan använda sig av ett enda enkelt snöre!!!

danielbrrssn

Idag blev det . Oväntat roligt bygge men det känns verkligen som ett playset med alla sprängningar och annat som flyger kors och tvärs.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.