Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Jill Johnson Crazy in love

krakfot

I'm In Love With a Monster?

Tornet

Inga korrekta svar än så länge.

En ledtråd kan vara att det INTE är en sång med Emma och de andra tjejerna, men att temat går igen.

krakfot

kanske "I Want a Monster to Be My Friend"?

Tornet

Citat från: krakfot skrivet 21 juli 2022 kl. 01:34
kanske "I Want a Monster to Be My Friend"?

Ledsen, men det är inte den

Tornet

Det var lite svårt att bestämma sig om den ena protagonisten skulle var singulär eller multipel, så det fick bli en kompromiss för att något så när tillgodose sångtitelns grammatik.

krakfot

Nu börjar jag få slut på låtar i mitt huvud men jag kom att tänka på din ledtråd inte Emma och Friends så Eminem med "the monster" har inte den undertiteln "friends with the monster"

Tornet

Citat från: krakfot skrivet 21 juli 2022 kl. 11:16
Nu börjar jag få slut på låtar i mitt huvud men jag kom att tänka på din ledtråd inte Emma och Friends så Eminem med "the monster" har inte den undertiteln "friends with the monster"

Nej, inte heller det var min tanke. Kommer ny ledtråd om några timmar om ingen knäckt det tidigare.

embe

När vi två blir en, Gyllene tider?

Tornet


Tornet

Ledtråd

krakfot

har jag tänkt helt fel typ av musik kanske. Är det tysk rock med Powerwolf oh demons are a girls best friend?

Tornet

Citat från: krakfot skrivet 21 juli 2022 kl. 20:41
har jag tänkt helt fel typ av musik kanske. Är det tysk rock med Powerwolf oh demons are a girls best friend?

Helt korrekt!
Lite smalt kanske, men allt behöver ju inte lösas inom 10 minuter.  ;D

Godtfred


Tornet

Citat från: Godtfred skrivet 21 juli 2022 kl. 22:01
"Lite smalt..."   8)

Äsch, jag har sett dem live i Falun och de florerar stadigt i reaktionsklipp på Youtube. I min bok är de allmängods!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.