Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit

Sergels Torg med Veronica Maggio kanske?

andreaseldh


Ledwinka

Jag gissar på Förklädd Gud. Kanske sjungen av MOC-makaren själv, på trappen till Folkoperan? Men det kanske inte ens är en enskild låt?


embe

One more cup of coffe (for theroad) Bob Dylan

andreaseldh

Citat från: Ledwinka skrivet 15 februari 2017 kl. 15:48
Jag gissar på Förklädd Gud. Kanske sjungen av MOC-makaren själv, på trappen till Folkoperan? Men det kanske inte ens är en enskild låt?

Det är rätt! Jag har försökt bygga affischen.



Ledwinka

Det får bli en enkel plan B, trots att jag hade en så bra idé som kräver en brun 30163
som jag är säker på att den finns i en låda någonstans i garderoben. Tyvärr hittade jag den inte
tillräckligt snabbt, så varsågoda:


Sockerbit

"Chicken Killer" med Triffids? Du kan ju slänga in den i tävlingen där näbbiten är med  :)

Ledwinka

Bra tänkt, men fel låt.

...och bittävlingen har jag redan hoppat på  ;)

Ledwinka

Ingen som minns ett 90-tal med rutiga skjortor, hypad stad i nordost och många band som gått "på kurs med Kurt"?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Ledwinka skrivet 20 februari 2017 kl. 19:18
Ingen som minns ett 90-tal med rutiga skjortor, hypad stad i nordost och många band som gått "på kurs med Kurt"?
Jo, jag minns. Usch.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Raymond och Maria: Ingen vill veta var du köpt din tröja (med båda ärmarna på samma sida)

Oikonomikos

Var inne på "Mansize Rooster" med Supergrass, men med den nya ledtråden måste det vara "Rooster" med Alice in Chains.

PS. Seattle ligger väl ändå i nordväst?  ???

Ledwinka

Helt rätt, både låt och väderstreck. Klart Seattle ligger uppe i nordvästra hörnet,
det var jag som var lite förvirrad där.

Omikron

#3403
Nu har det gått några dar så jag tar mig friheten och plockar upp stafettpinnen.


Omikron

Skyskrapan i bakgrunden (som även TLG har gjort en version av) står i samma stad som som låter utspelar sig i.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.