Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

SvanteOlof

Kajsas udde av Fred Åkerström?
ordvits: studsmatta = 4186

qbert

Ja. Eller Alf Hambe. Din tur.
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

SvanteOlof

Denna har jag velat bygga en stund men nu fick jag inte tid till annat än en ldd (bluerender funkade inte efter win10 för mig).
ordvits: studsmatta = 4186

andreaseldh

Jag gissar på Evert Taube Möte i monsunen

Sockerbit

Eller så länge skutan kan gå.

Skafte

Nej, men det är en annan Taube, klockrent! Jag tog det på stjärnorna.

Byssan Lull!

Clarmo

En sten i en skog vid en sjö eller vad den heter

Nybohov Creation Ltd.

Ni tror inte att filnamnet ä rätt: DarudeSandstorm.jpg?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

SvanteOlof

Citat från: Skafte skrivet 21 maj 2016 kl. 00:05
Nej, men det är en annan Taube, klockrent! Jag tog det på stjärnorna.

Byssan Lull!

Ja Byssan Lull är det. Tre vandringskängor på vägen. Sedan en bark, en brigg och trasiga segel. Om tre stjärnor den första vit och andra röd och månen den gula.

Din tur
ordvits: studsmatta = 4186

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: SvanteOlof skrivet 21 maj 2016 kl. 09:17
Citat från: Skafte skrivet 21 maj 2016 kl. 00:05
Nej, men det är en annan Taube, klockrent! Jag tog det på stjärnorna.

Byssan Lull!

Ja Byssan Lull är det. Tre vandringskängor på vägen. Sedan en bark, en brigg och trasiga segel. Om tre stjärnor den första vit och andra röd och månen den gula.

Din tur

Jag har sjungit vandringsmän för barnen i alla år.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

SvanteOlof

Jag med. Vandringsmän rättstavades till vandringskängor av min påhittiga mobiltelefon.  Jag har dock sjungit fel ganska länge med "å den tredje hade så trasiga kläder" men nu har jag lärt mig texten. Vidare har jag med flit ändrat Jungfru Maria till Den Helige Ande för att det ska bli bättre symetri.
ordvits: studsmatta = 4186

Skafte

Äntligen har jag fått ordning på det. Kanske.

Vilken låt?


andreaseldh

Skillingtryck: "Har du hört den förskräckliga händelsen den är sann och den hände allde's nu, att kungen av nordliga Amerika blev skjuten, ja skjuten mitt i tu"

Skafte

Förstås. Den heter visst Lincolnvisan tillochmed, googlade jag fram när jag lagt upp bilden. Lätt om man hört den...

Emma

Ha! Den hade jag också tagit, sjunger den ofta för mina barn!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.