Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit

Helt rätt! Visst är det bra med google  :)

AndersI

Då var det dags igen - Titel, textförfattare, etc.

Myko

Det ser ut som att pojken på backen kommer från Wales, och att samurajer oftast bar stickade jackor under rustningen vet alla, så det måste vara The Cardigans & Tom Jones - Burning Down the House.

AndersI

Bra argumentation, men helt fel svar...

Notera att krigaren har något i båda händerna.

krakfot

kan det vara den finns härjarevisan "nu skall vi ut och härja supa och slåss och svärja bränna röda stugor..."

AndersI

...slå små barn och säga fula ord...

Det kan det visst vara. Du borde också berätta vem som varit med och gjort den, och i vilket sammanhang den uruppfördes...

Din tur!

andreaseldh

Citat från: AndersI skrivet 23 februari 2015 kl. 15:51
Du borde också berätta vem som varit med och gjort den, och i vilket sammanhang den uruppfördes...

Det passar jag på att svara på eftersom jag är för lat för att bygga! Den är ur det klassiska Lundaspexet Djingis Khan och en av textförfattarna är Hasse Alfredsson.

krakfot

ups, jag hade vist ett rätt, fick bli ett snabbt bygge i LDD.

Kvarnbacka

Frisyren fick mig först att tänka på ComHem-reklamen, men det är väl Adele och Set fire to the rain?

krakfot

visst är det Adele (som faktiskt också använt sig av likande håruppsättning) med sin set fire to the rain.

Kvarnbacka

Jovisst har hon det, men det känns som att det är oftare man ser Judit & Judit  :)

Lite klurig vinjett nu, den syftar till texten i versen och inte till titeln. Låt och artist/grupp?

Kvarnbacka

Det är alltså ett par trumpinnar han har, han som letar efter Stålmannen.

andreaseldh

The little drummer boy, exempelvis med David Bowie och Bing Crosby. Den trumslagaren spelar visserligen för Jesus, men han var ju en riktig superman!

Kvarnbacka

Nej, Stålmannen är i det här fallet Stålmannen.

Kvarnbacka

Mer ledtrådar kanske...
Gruppen hittar ni i gamla testamentet. Andra band har gjort covers på låten, bland annat Disturbed.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.