Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Lews

Citat från: Memmla skrivet 23 december 2014 kl. 17:05
Aha, det missade jag visst  ;D

Lätt hänt.  :P

Låten släpptes 1973 och är från artistens/gruppens andra albumsläpp det året.

krakfot

kan det vara Vincent Damon eller som vi känner honom mer,  Alice Cooper med woman machine?

Lews

Citat från: krakfot skrivet 25 december 2014 kl. 09:13
kan det vara Vincent Damon eller som vi känner honom mer,  Alice Cooper med woman machine?

Det inte bara kan, det är Alice Cooper med låten Woman Machine! Din tur att bygga krakfot.

krakfot

#2043
vad är då detta? låt inte utseendet på gubbarna förvirra er det var bara de jag hade närmast till hands :) svensk artist är det i alla fall.

krakfot

Som sagt kanske min sämsta moc, jag tog vad jag hittade av ungarnas lego som låg i min jackficka :) Svenska artist som tyvär lämnat jordelivet. Mest känd från vita duken kanske men har gjort m många bra visor genom åren.

krakfot

Manlig artist född 1924.

ByggareDan

Min felaktiga gissning får ju bli Afzelius/Wiehe/Hoola bandoola band med Vem kan man lita på.
Och mellan halvorna av hans ansikte kilar råttorna in och ut.
Men då dom är 40 talister så är det ju fel om inte låten gjorts av någon annan tidigare.
Dom enda som jag vet är födda är 1924 är ju "Dompan" och Putte Wickman men nån av dom lär ju inte heller vara rätt.



/ByggareDan



AndersI

Googlegissning - Allan Edwall, Möss och människor?

krakfot

Rätt svar. Lite bortglömd som sångare men väl värd att lyssna på. Var så god och bygg.

AndersI

Fantasin tryter, så här kommer en sorts rebus. Låtens namn efterfrågas...

AndersI

Inga ledtrådar om ingen försöker gissa något...

Stigge72

Citat från: AndersI skrivet 03 januari 2015 kl. 23:45
Inga ledtrådar om ingen försöker gissa något...
Jag tnkte undvika att gissa, för att jag vet vad jag ska bygga, men ok då. Diana av Paul Anka.

AndersI

Det är fel. Tänk fiskindustri...

andreaseldh


AndersI


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.