Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit

Frank Sinatra med "New York, New York" kanske?

krakfot


andreaseldh

Monica Zetterlunds Var blev ni av ljuva drömmar, med textraden Frihetens gudinna står på vakt i New Yorks hamn.

krakfot


AndersI

"Oh, freedom" - gammal trad-låt, sjungen av t.ex. Joan Baez...

Sockerbit

"I'll take New York" med Tom Waits då?

krakfot

#1986
Ok, alla trodde ju att jag skulle göra något rött och faktum är att jag lika gärna skulle kunna göra denna stora tysta staty så här, även om vi då kanske hamnar på fel skivor...

krakfot

#1987
Som sagt den starka röda färgsättningen syftar till fel skiva men rätt artist som även om hon har ett svenskklingande efternamn är en amerikansk sångerska född 1947. Hon debuterade skivmässigt 1982 med en platta som för övrigt ochså kan kopplas ihop med bilden.

andreaseldh

Jag tror jag har hittat rätt sångerska, men eftersom jag inte hittat låten så säger jag inte namnet.

krakfot

har du rätt artist borde låttiteln (som kom 2001) vara självklar :) även om det inte är hennes största hitt.

Sockerbit


krakfot

Nej, Madonna är lite för ung.

andreaseldh

Citat från: krakfot skrivet 02 december 2014 kl. 12:57
har du rätt artist borde låttiteln (som kom 2001) vara självklar :) även om det inte är hennes största hitt.

Med den ledtråden törs jag gissa på Laurie Anderson: Statue of Liberty från albumet Life on a String.

Jag hade i ärlighetens namn kollat artister födda 1947 på Wikipedia och trodde det var Lynn Anderson, men eftersom hon inte gav ut någon skiva år 2001 fick jag leta vidare.

krakfot

Helt rätt med Laurie Andersson en underbar artist helst hade jag velat ha typ hennes låt Babydoll men tyckte det var svårt att få till en bra vig. Hon har ju gjort plattor som "Big Science" och "Bright Red" men även "home of the brave" som på sina sätt kan passa in på vigen och för alla Dr Who fans så passar väl även skivan "Strange Angels" in på frihetsgudinnan :) Men rätt svar denna gång var helt självklart (när man vet svaret) Statue of Liberty.

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 02 december 2014 kl. 23:29
Citat från: krakfot skrivet 02 december 2014 kl. 12:57
har du rätt artist borde låttiteln (som kom 2001) vara självklar :) även om det inte är hennes största hitt.

Med den ledtråden törs jag gissa på Laurie Anderson: Statue of Liberty från albumet Life on a String.

Jag hade i ärlighetens namn kollat artister födda 1947 på Wikipedia och trodde det var Lynn Anderson, men eftersom hon inte gav ut någon skiva år 2001 fick jag leta vidare.
Lynn Anderson debuterade ju dessutom långt tidigare än 1982. (Utan att slå upp det skulle jag gissa närmare 1962.)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.