Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Köpte Mias magiska trick för 49kr på Webhallen, dom har även Emmas karateklass också den för 49.


/ByggareDan

pehter aka ibbe

Citat från: swestar skrivet 15 juli 2015 kl. 17:58
Fick idag via BL.  :)
Vilken bit är det i mitten?
Såg intressant ut men har inte lyckats klura ut vad det är.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Peter S

Det är 98585. Funkar också bra uppträdda på en axel som ett räfflat rör... Se t.ex. långt bak på motorerna på .

pehter aka ibbe

Citat från: Peter S skrivet 16 juli 2015 kl. 09:44
Det är 98585. Funkar också bra uppträdda på en axel som ett räfflat rör... Se t.ex. långt bak på motorerna på .
Aha, tack. Hero Factory, förklarar varför jag inte hittade den.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

CopMike


ByggareDan

Fina glas du köpt på dig!

Själv köpte jag den sista streetrebellen på Webhallen.
Har kollat in den förut men tyckt den vart lite dyr, så nu när den kostade 99kr slog jag till.

/ByggareDan

SvanteOlof

Köpte och byggde åt sonen och lite åt mig. Han är för liten för att bygga själv men technic är så stabilt att han kan leka med det utan att det går sönder... för mycket. Helt ok set. Men är min favorit av små billiga technicgrejor. Jag har byggt små lastvaror som vi fraktar runt och staplar. Mycket skoj för oss båda.
ordvits: studsmatta = 4186

Whatever





ICA och Ebrix

Sjukt nöjd med tefatet. Eradicatorn var lite för tafflig för min smak men blev positivt överraskad av Metalbeard som jag mest köpte för att ha delar till nästa projekt

//Erik

ByggareDan

#5378
Blev en liten Friends pizzeria   2st Airas workshop   2st träskpolisstartset på Åhlensrean.
Blev även en katt&råttan creator på Lekia.
Och igår blev det en glassbil .

Sammanlagt strax under 635kr för 1000bitar,14 minifigs en scooter och två krokodiler.



/ByggareDan


Surf Green

Köpte precis på TRU för 1408:-  :)

Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Surf Green

Citat från: Manne skrivet 25 juli 2015 kl. 16:02
Citat från: Surf Green skrivet 25 juli 2015 kl. 15:45
Köpte precis på TRU för 1408:-  :)

Hur gick det till ?

Den var nersatt sen innan till 1850:- ca och så hade de 25% på allt idag så då hamnade det där till slut.

Carl T

Jag hittade , Star Wars-kalendern från 2013 på loppis för 20 kr. Lucka 1-4 var tömda men resten oöppnade.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Manne

Vart bort till TRU Helsingborg idag..

Blev två set för min del, Det Röda "tunga" tåget.. Efterlängtat för egen del , Samt Sjö kossan , sista exet i butiken.. Till hemskt fördelaktigt pris då det redan var nersatt innan 25% Rean gick in.. Total rabatt blev 1887kr på kvittot :)

Damen i huset slog till med lite överraskande men hemskt kul..

Avslutade med en kopp kaffe hemma hos BL butiken Engströms Bricks, när man ändå var i krokarna.

Ett Tack till Jenny är på plats för kaffet!

Med Vänlig Hälsning Manne med familj
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Tim Pettersson

Idag kom med posten, tack Barbaroux för en bra affär och att du ens sålde den! Så jag slapp köpa nya FOC Falcon :D
Let the Wookiee win.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.