Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC Juni 2018 - arbetstråd

Startat av Anders67, 02 juni 2018 kl. 18:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67


Anders67

#1
Citat från: aukbricks skrivet 04 juni 2018 kl. 07:28
Tjejen som tar studenten som fick en klasskompis. Rendering men byggbar om man har bitarna.



Myko

Citat från: aukbricks skrivet 09 juni 2018 kl. 17:49
Solrosor i vas. Första experimentet med rendering med "verklig" bakgrund och dagsljus. Byggbar om man har bitarna.



Myko

Citat från: Clarmo skrivet 08 juni 2018 kl. 13:18
Hade visst glömt slänga upp denna, byggde för ca en månad sedan. Det blir lätt stökigt, skitigt, svettigt och höga volymer när gänget träffas.





Myko


Myko

Citat från: drdoddo skrivet 11 juni 2018 kl. 20:25
Ville göra en liten scen med natur, vatten och träd. Å så ville jag ha med en dewback. Då blev det så här :)

Dewbackosaurus at the wateringhole by Andreas Lenander, on Flickr

Myko

Citat från: aukbricks skrivet 12 juni 2018 kl. 20:38
Hamnspången är en gång- och cykelbro i centrala Uppsala över Fyrisån. Bron är konstruerad som en holländsk motviktsbro (ophaalbrug). Legomodellen är tyvärr inte öppningsbar. Rendering men byggbar om man har bitarna.



andreaseldh

Du har glömt ditt eget bygge :D

Citat från: Myko skrivet 08 juni 2018 kl. 22:52
Byggt en Brickheadz-version av min katt!



Myko

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 16 juni 2018 kl. 15:35
Lava House står nu klart. Ytterligare ett modernt hem. Denna gång byggt på en vulkanformad klippa med färger som påminner om lava och 1970-tal. Runt huset ringlar vatten som möts av klippsten och sandbäddar. Som vanligt är huset fullt inrett med vardagsrum, kök, sovrum, badrum och TV-rum. Inomhus är de vulkaniska färgerna ännu mer framträdande. Rent tekniskt är inte exteriören så avancerad. Tyngdpunkten ligger på design och arkitektur. Möblerna är kanske mer innovativa.

Exteriören:











Myko



Myko

Citat från: aukbricks skrivet 16 juni 2018 kl. 18:59
Skyskrapa inspirerad av Lego House i Billund. Rendering men byggbar om man har bitarna. Fler bilder finns på min Flickr http://www.flickr.com/aukbricks.



Myko

Citat från: aukbricks skrivet 23 juni 2018 kl. 15:34
En japansk torii inspirerad av en torii i Hakone, Japan. Rendering men toriin är byggbar om man har bitarna.



Myko

Citat från: jalex skrivet 23 juni 2018 kl. 10:56
Från början hade jag bara tänkt göra en ny variant av bitbyggda Heman-gubbar (de förra jag byggde var dessa), men när alla var byggda så fick jag inspirationen till att göra borgen också. Det blev en hel del sandgreen-bitar att beställa, trots att den inte är så stor! Målet var, att bygga den i en stil som matchade den stil som jag byggt figurerna i, alltså en lite kantig och gullig stil, utan att tappa likheten med originalet. Jag ville också ha den i minifigskala, i liknande stil som de klassiska borgarna från 80-talet.

Borgen kan precis som i originalet öppnas och stängas med gångjärnen. På denna länk finns några foton på Castle Grayskull från 1982.

Figurerna har jag, till skillnad från de ursprungliga leksakerna som ser ganska tuffa ut, gett en lite gullig och fånig stil. Munnarna på flera av dem är helt enkelt några brickor som jag satt dit lite lutande.











Myko

Citat från: Etzel skrivet 22 juni 2018 kl. 21:49
Näckens krafter är som starkast på midsommarafton, så var försiktiga ikväll och låt inga fiolmelodier locka ned er i bäcken. ;)







Näcken kommer förhoppningsvis att bli ett inslag i min trollskog, men den landskapsbiten är ännu ej byggd så därför är stenarna han sitter på lite tråkiga.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.