Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vidiyo

Startat av Anders67, 14 mars 2021 kl. 02:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Såg att brickset delade denna bild på alla beatbricks
https://brickset.com/article/58303/vidiyo-beatbit-checklist


Emma

Tack! Bra läsning!


byStfn

Citat från: Kwagge skrivet 14 mars 2021 kl. 11:48
Citat från: Anders67 skrivet 14 mars 2021 kl. 02:43
Guide till
https://sv.cheepjokes.com/post/a-complete-guide-to-lego-vidiyo-beatbits-their-rarity-and-how-to-find-them?fbclid=IwAR3oelVNtZe6iaOFF5gejh5zZ6iTNDLnxrcvl2ubX00DK5tRcH_J2XBavDo

Köpte två gubbar o fick tre "hare to fine" tile  ;D

Jag har jämfört mina köp med den listan och avgör att den inte är att lita på då jag har fått fyra av den som är mest RARE av alla (1 på 540).

byStfn

#5
Jag har från dag 1 utgått från den här bilden som jag hittade efter att ha dykt ner i ett Google-hål och klickat runt i bildsöken. Den visar vilka tiles som hör till de olika figurerna och vilka som är random (den enda ändringen jag gjort är att ha redigerat in den tile som var täckt av grafik).



EDIT: Det intressanta här är även att bitarna är sorterade efter färg och vi ser tydligt att de slumpade är 18st mörkosa, 16 gula, 14 lime, 12 svarta och 10 st vardera av orange och magenta.

När jag inventerat några beatboxes så verkar det som att fördelningen av färger på tiles är tre av svart, mörkos, gul och lime och bara två av orange och magenta vilket stämmer med listan av tillgång. Detta borde göra orange och magenta till de generellt svåraste att få kompletta. Jag antar att Bricklink får utvisa vilka som är mest ovanliga/eftertraktade :P

Anders67

Även jag köpte några figurer och set.
Laddade också ned sppen och scannade min figur!
Den kommer nog gillas av kidsen, men jag hade svårt att scanna. Fick träff på bitar som inte ens fanns påmin "display", men inget för oss AFOL, tilesen däremot blir ju perfekta till en skivbutik!

Peter S

Citat från: Anders67 skrivet 14 mars 2021 kl. 21:04
Även jag köpte några figurer och set.
Laddade också ned sppen och scannade min figur!
Den kommer nog gillas av kidsen, men jag hade svårt att scanna. Fick träff på bitar som inte ens fanns påmin "display", men inget för oss AFOL, tilesen däremot blir ju perfekta till en skivbutik!
Lyckades scanna min figur och fyra av de tolv tilesen runt om. Fick några extra från de "free daily beatbits" som kom med appen, men lyckades aldrig scanna något mer. Varken hel gubbe eller enstaka bits. Kom igen, Lego! Gör inte en ny "hidden side" av detta. Se till att få någon app att funka!

byStfn

Citat från: Peter S skrivet 14 mars 2021 kl. 21:13
Citat från: Anders67 skrivet 14 mars 2021 kl. 21:04
Även jag köpte några figurer och set.
Laddade också ned sppen och scannade min figur!
Den kommer nog gillas av kidsen, men jag hade svårt att scanna. Fick träff på bitar som inte ens fanns påmin "display", men inget för oss AFOL, tilesen däremot blir ju perfekta till en skivbutik!
Lyckades scanna min figur och fyra av de tolv tilesen runt om. Fick några extra från de "free daily beatbits" som kom med appen, men lyckades aldrig scanna något mer. Varken hel gubbe eller enstaka bits. Kom igen, Lego! Gör inte en ny "hidden side" av detta. Se till att få någon app att funka!

Jag hade faktiskt aldrig några problem med Hidden Side-appen men sen spelade jag ju inte särkilt många minuter :P

Larry Lars

#9
...och nu släpps det snart en ny vända med set.

Som app-tema känns dessa stora set mer vettiga än "Hidden Side". Man får lättare en impuls att bygga vidare själv känns det som.





Länk till Brothers Brick
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

byStfn

Märkligt beslut att inte släppa dessa som första våg. Ska bli intressant att se om loppet redan är kört och att kunderna inte kommer flockas. Jag är mer sugen på Harry Potters mystery tiles än att köpa dessa set för att få två till fyra unika tiles per låda.

andreaseldh

Citat från: byStfn skrivet 29 april 2021 kl. 14:15
Jag är mer sugen på Harry Potters mystery tiles

Vad har jag missat?

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 29 april 2021 kl. 20:48
Citat från: byStfn skrivet 29 april 2021 kl. 14:15
Jag är mer sugen på Harry Potters mystery tiles

Vad har jag missat?

Harry Potters mystery tiles? ;)

Det är Legos version av Harry Potters Famous Wizard Cards, alltså blind bag-kort i HP-universat. Släpps blint i de nya seten. Älskar konceptet :D


Clarmo

Varför får jag känslan av att detta tema snart finns i en reahylla? Känns verkligen som en rejäl.

byStfn

Citat från: Clarmo skrivet 30 april 2021 kl. 16:39
Varför får jag känslan av att detta tema snart finns i en reahylla? Känns verkligen som en rejäl.

Så känns det väl alltid med grejer där vi inte primärt är målgruppen men TLG har ju inte direkt lyckats bra med kors-medieprodukter även om Nexo Knights ändå höll i sig ett par säsonger..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.