Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Det är faktiskt inte så ovanligt. Eftersom jag samlar på miniquins/monochromes söker jag aktivt efter kroppsdelar i färger som jag saknar, och man stöter på en hel del bitar som inte borde finnas. Har bland annat hittat en höft 970 i light flesh. Tyvärr lite för dyr för att köpa. Det svåra är att veta om det är äkta eller kopia.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Kan någon bekräfta min teori att TLG tillverkar dem för att trycka ansikten på till aktuella set, och då kan de lika gärna passa på att även sälja dem utan tryck i Bricks & Pieces?

swestar

#722
Citat från: o0ger skrivet 21 mars 2015 kl. 10:24
Kan ju vara ett chima-huvud utan tryck som du hittade i lego-havet i Norrköping?
Köpte ett dussin från http://www.bricklink.com/store.asp?p=tomte
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

pareriksson

Dessa hjälmar är lite mjuka och uppenbarligen inte äkta lego. De passar dock perfekt ett lego-huvud. Vet någon vad det är?

Lovlan

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 15 mars 2015 kl. 07:58
Jag försöker hitta den där biten som ser ut som en barstol - typ två 4032 med en 3062b emellan.

3940 kanske?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Lovlan skrivet 24 mars 2015 kl. 00:33
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 15 mars 2015 kl. 07:58
Jag försöker hitta den där biten som ser ut som en barstol - typ två 4032 med en 3062b emellan.

3940 kanske?

Tackar, jag fick svaret ganska omgående:

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 15 mars 2015 kl. 09:18
Citat från: Teabox skrivet 15 mars 2015 kl. 08:39
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 15 mars 2015 kl. 07:58
Jag försöker hitta den där biten som ser ut som en barstol - typ två 4032 med en 3062b emellan.

Du tänker på en 3940 kanske?
Japp, visst är det den. Tackar!  :)

Support och stand hade jag ingen tanke på att namnet kunde innehålla - och då går man lätt bort sig på Bricklink.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

pareriksson

Nu behöver jag hjälp igen. Vad är detta för legobit? Det är en uppvridbar fjädermotor inuti, som släpps lös med knappen på sidan.

Anders67

Citat från: pareriksson skrivet 28 mars 2015 kl. 17:59
Nu behöver jag hjälp igen. Vad är detta för legobit? Det är en uppvridbar fjädermotor inuti, som släpps lös med knappen på sidan.
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=61100c01

ProPain

Jag sitter och funderar på nästa projekt och funderar lite kring ett hjulförsett fordon och hade då behövt ordentligt stora hjul. 

Efter att ha bricklinkat lite så har jag hittat följande men undrar om det är någon som har tips på ännu större hjul assemblys?

44772c03 / 15038c03 (94.3 x 38) eller  44772c02(94.8 x 44)

Den jag hittat som är större är 22969 med 32298 men den är lite oproportionerligt bred.

Med vänlig hälsning
Henrik

pareriksson

Citat från: Anders67 skrivet 28 mars 2015 kl. 18:16
Citat från: pareriksson skrivet 28 mars 2015 kl. 17:59
Nu behöver jag hjälp igen. Vad är detta för legobit? Det är en uppvridbar fjädermotor inuti, som släpps lös med knappen på sidan.
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=61100c01

Stort tack! Det var 4995 som dolde sig bland alla lösa delar. :)

EpsilonEta

Citat från: ProPain skrivet 28 mars 2015 kl. 19:37
Jag sitter och funderar på nästa projekt och funderar lite kring ett hjulförsett fordon och hade då behövt ordentligt stora hjul. 

Efter att ha bricklinkat lite så har jag hittat följande men undrar om det är någon som har tips på ännu större hjul assemblys?

44772c03 / 15038c03 (94.3 x 38) eller  44772c02(94.8 x 44)

Den jag hittat som är större är 22969 med 32298 men den är lite oproportionerligt bred.

Med vänlig hälsning
Henrik

Ja, de så kallade "Unimog hjulen" är de största (förutom 32298). (fast balongvarianten var tydligen aningen större) Det första talet på däcken är diametern i mm. 94,3 för Unimog hjulen är alltså aningen under 12 studs i diameter.

Vill man ha ännu större hjul får man bygga själv. http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=95882
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

pareriksson

Vad kan detta vara? Brick 2 x 4 gav inget på Bricklink...

pareriksson

Detta verkar inte vara lego, men följer lego-måtten och ser väldigt gammalt ut. Fanns det pirat-lego även på 80-talet?

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: pareriksson skrivet 10 april 2015 kl. 10:22
Detta verkar inte vara lego, men följer lego-måtten och ser väldigt gammalt ut. Fanns det pirat-lego även på 80-talet?

Ja, det fanns det. Tex Byggis.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.