Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: Pekblom skrivet 10 januari 2011 kl. 18:32
Citat från: Skrytsson skrivet 10 januari 2011 kl. 15:34
4500 riksdaler på 10 dagar?!  :o Det kanske t o m är mer än PekBlom?  :P  ;)
jag vågar inte svara  8)

Jo, men kom igen. Ge oss en siffra. Någonting att förundras över och använda som argument för oss själva då vi står och tvekar inför nästa köp.  ;)

micke

Citat från: Myko skrivet 10 januari 2011 kl. 18:07
2 laster från bricklink anlände idag till mitt Star Trek-projekt, mycket vita plates! :) Men jag kommer tänka till en extra gång innan jag beställer bitar i kvalitet "used" i fortsättningen.
Kan förstå din fundersamhet, gjorde samma reflektion när jag gjort en hel del beställningar av just vita från BL. Det är väldigt skiftande kvalitet så efter några beställningar gick jag över till att bara beställa New
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 10 januari 2011 kl. 19:33
Citat från: Myko skrivet 10 januari 2011 kl. 18:07
2 laster från bricklink anlände idag till mitt Star Trek-projekt, mycket vita plates! :) Men jag kommer tänka till en extra gång innan jag beställer bitar i kvalitet "used" i fortsättningen.
Kan förstå din fundersamhet, gjorde samma reflektion när jag gjort en hel del beställningar av just vita från BL. Det är väldigt skiftande kvalitet så efter några beställningar gick jag över till att bara beställa New

Ett generellt tips är att bara köpa nya bitar men om man ändå vill köpa Used så bör man undvika den största svenska butiken.

jvettefors

Fick hem ett bricklinkinköp idag. Ett antal efterlängtade bitar.

Carl T

Två Harry Potter-spel fick jag i dag gå och hämta på postens företagscenter. De hade visst skickats som någon sorts paket som posten försöker köra ut när man inte hemma och sedan dumpar på ett avlägset postkontor med olämpliga öppettider. Tyvärr hade dessutom min Amazon-beställning delats på två, så det lär bli samma historia igen senare i veckan. Nåja, det verkar vara ett kul spel och det var inte farligt dyrt. Tänkte ta det ena som spel och det andra för bitarna, alternativt som framtida present.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

micke

Glömde skriva om Lego Bridge som jag beställde från BL och fick hemskickat direkt från Lego med DHL
Det funkade jättebra, först försökte dem leverera det direkt hem eftersom jag inte var hemma tog dem det tillbaka och ringde mig
Samma dag som jag hämtat det på terminalen fick jag en avi i brevlådan, så i Gbg området gör dem verkligen skäl för att vara ett globalt transportföretag
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Record

#921
Idag blev det, 1st 5766 Timmerstuga, och 21 minfig serie 3.
har blivit en del sen i fredags, (ca3500:-) ligga lågt några dagar, men jag känner att jag är inne i ett skönt floo nu, så kanske bäst å handla,

låta plånboken slå som en gäddkäft, för allt vad tyget håller. ;D

/
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skrytsson

Citat från: Record skrivet 10 januari 2011 kl. 21:51
och 21 minfig serie 3.

Har du hittat dem i en fysisk butik? I såfall vilken?

sweMezza

Citat från: Skafte skrivet 10 januari 2011 kl. 15:29
Gjorde sedan ett Excel-ark för att hålla koll på årets LEGO-köp, gjorde det 2009 också.
Tack för det tipset! Kommer alltid på såna tankar under årets andra hälft när det är för sent (och glömmer givetvis att vara ute i god tid).

Nu har jag också ett ark innehållandes dagens inköp från Hikmet.se:

En kartong minifigs serie 3
5766 Creator Log Cabin
Pharao's Quest:
  7305 Scarab Attack
  7306 Golden Staff Guardians
  7307 Flying Mummy Attack
  7327 Scorpion Pyramid

Ras 74

Efter mycket om och men, så har det nu inhandlats en  7888 - Batman Tumbler och en 4854 - Doc Ock's Bank Robbery


Tjatjing!

Skall behålla båda seten MISB om någon undrar.
Kommer inte spekulera i dessa i någon framtid heller.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 10 januari 2011 kl. 22:46
Efter mycket om och men, så har det nu inhandlats en  7888 - Batman Tumbler och en 4854 - Doc Ock's Bank Robbery


Tjatjing!

Skall behålla båda seten MISB om någon undrar.
Kommer inte spekulera i dessa i någon framtid heller.

Oj, det var dyrgripar, det. Säkert att du inte köper dem för att spekulera? Du kommer inte sitta varje månad och titta på senaste BL-köphistoriken nu?  ;)

På tal om MISB - öppna eller inte öppna - så har jag en 4856 Doc Ock's Hideout jag funderar över huruvida jag ska öppna eller bevara oöppnad...

Ras 74

Äger setet. Tycker inte att det är ett spara set.
Kräng det på Tradera och köp ett 4854 - Doc Ock's Bank Robbery istället  ;)

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Köpte en AT-AT av en riktigt trevlig kille idag till ett bra pris!  ;D
?

Olsson

Köpte en http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=7599-1 på BR och igår blev det Clone trooper battle pack 7913, Mandalorian battle pack 7914 och http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8015-1
Funderar på http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8039-1 som jag såg var sänkt till 850 kr i morgon.

knalltoss

Inte idag utan igår blev det 8169 Lamborghini på Jättekul i Malmö. Halva priset så det gick inte att stå emot.
Var så länge sen jag köpte något nu så. :)
/Rikard

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.