Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Intressant att många hittat Maxi-reor.
Jag var på maxi igår. Inte ett nedsatt set så långt ögat såg. Inte på den maxi jag var på några dagar tidigare heller.
Så igår frågade jag.

"Nä, det skall komma på annons nästa vecka. Då har kanske en del tjuvstartat. Undrar om de har nåt kvar att sälja när det är på annons då?"
var på't ungefär svaret jag fick.

Så ni som inte hittat nån rea än får väl hoppas på nästa vecka.

mortil

Toysrus har rea. Rebellion xwing 510 kr
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

darthmortar

Citat från: lindyhep skrivet 22 januari 2017 kl. 23:23
Intressant att många hittat Maxi-reor.
Jag var på maxi igår. Inte ett nedsatt set så långt ögat såg. Inte på den maxi jag var på några dagar tidigare heller.
Så igår frågade jag.

"Nä, det skall komma på annons nästa vecka. Då har kanske en del tjuvstartat. Undrar om de har nåt kvar att sälja när det är på annons då?"
var på't ungefär svaret jag fick.

Så ni som inte hittat nån rea än får väl hoppas på nästa vecka.

Vissa skriver 40%. I jönköping var det 25%.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Peter S

Citat från: darthmortar skrivet 23 januari 2017 kl. 09:17
Citat från: lindyhep skrivet 22 januari 2017 kl. 23:23
Intressant att många hittat Maxi-reor.
Jag var på maxi igår. Inte ett nedsatt set så långt ögat såg. Inte på den maxi jag var på några dagar tidigare heller.
Så igår frågade jag.

"Nä, det skall komma på annons nästa vecka. Då har kanske en del tjuvstartat. Undrar om de har nåt kvar att sälja när det är på annons då?"
var på't ungefär svaret jag fick.

Så ni som inte hittat nån rea än får väl hoppas på nästa vecka.

Vissa skriver 40%. I jönköping var det 25%.
Det har skiljt på veckorna tidigare också. Tror att Storstockholm är en egen zon tidsmässigt, men innehållsmässigt skiljer det sig mellan individuella buiker. Både vad som reas och hur mycket. Och ändå var det någon som sa att "Home-artiklarna" styrs från centralt håll. Tillåt mig tveka.

shiftaltcmd

I Sundsvall verkar ICA-rean vara över. De har passat på att flytta om avdelningarna också. Så om de inte har några lastpallar på lagret så blir det nog ingen mer rea på ett tag.

Åhlens har ändrat rean, 50% istället för 30%. Men det mesta är redan borta. Den ena Åhlens hade Simpsons-gubbar för en tia styck.

mortil

Citat från: darthmortar skrivet 23 januari 2017 kl. 09:17
Citat från: lindyhep skrivet 22 januari 2017 kl. 23:23
Intressant att många hittat Maxi-reor.
Jag var på maxi igår. Inte ett nedsatt set så långt ögat såg. Inte på den maxi jag var på några dagar tidigare heller.
Så igår frågade jag.

"Nä, det skall komma på annons nästa vecka. Då har kanske en del tjuvstartat. Undrar om de har nåt kvar att sälja när det är på annons då?"
var på't ungefär svaret jag fick.

Så ni som inte hittat nån rea än får väl hoppas på nästa vecka.

Vissa skriver 40%. I jönköping var det 25%.

Såg också de.  men passade på när ÖoB hade 50% på en del lego . 
tjejen gillar X-wingen och den kosta 750 ish på Ica maxi med 25% rabatt.  sen hade ju TrU 49% på just den så fick bli köpa den där ist för 510 kr :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.


AndersI

OT: LEGO (eller deras reklamare) verkar inte vara schackspelare... Nån som vet om  bygginstruktionen gör samma fel eller om det bara är fotografen som slarvat?

Meh

Citat från: AndersI skrivet 24 januari 2017 kl. 08:07
OT: LEGO (eller deras reklamare) verkar inte vara schackspelare... Nån som vet om  bygginstruktionen gör samma fel eller om det bara är fotografen som slarvat?

På instruktionen är det rätt.

BeO

Citat från: x_inteduplo_x skrivet 23 januari 2017 kl. 19:01
för 324kr st! Utförsäljning @legostore: https://shop.lego.com/en-SE/LEGO-Pirates-Chess-Set-40158

Lägg till t ex en Nexo Knights nyckelring för 29:- så får ni även på köpet.


Sky

#4961
Citat från: mortil skrivet 22 januari 2017 kl. 23:27
Toysrus har rea. Rebellion xwing 510 kr

Den rean missade jag men det var kanske lika bra det eftersom jag köpte ett par "bra att ha" X-Wings för 600kr styck på ICA Maxi i fredags. Hade jag sett dem för 500kr styck någon dag senare hade det väl blivit ytterligare ett par vilket kanske inte hade varit helt nödvändigt...

Det superbilliga Pirate Chess setet hos S@H missade jag också men det hade jag endå inte fått köpa eftersom jag köpt till högre pris tidigare...

Monty

#4962
Toysrus säljer 42030 Fjärrstyrd VOLVO L350F hjullastare för 1197 kr (50% rabatt).

Väldigt bra pris på ett väldigt bra set, förmodligen det bästa technic-set jag byggt sett till helhet.

Edit: de hade visst en hel del gött på halva, värt att kolla upp..
Make everything as simple as possible but not simpler

zoldamir

Ja, även 60047 Polisstation och 60104 Flygplats är på -50% (även om de kanske är lite mindre intressanta, funkar de bra som födelsedagspresenter och liknande)

BeardedNerd

TRU på MoS har UCS TIE Fighter och Ferrarin på 50%!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.