Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 Mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Chicke

Citat från: Sky skrivet 30 December 2016 kl. 16:10
Jag kände att jag behövde röra på mig lite och jag passade på att gå förbi Linköpings andra ÖoB (Centrum). Där hade de enligt hyllmärkningen haft ett par av de prissänkta seten men de var slutsålda.
Trist! :( I Västerås fanns det säkert minst 10 av varje set kvar...

lingonfil

Jag vet inte om det har tipsats om förut men webhallen säljer porschen för 2699:-

H_sson

Beginners i Trollhättan har dessa på lite "rea"

899:-
299:-

Illuwatar

Indirekt Lego - 25% rabatt på SmartStore-lådor på ICA Maxi i Haninge. Vet inte hur det är på andra orter.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

BeardedNerd

Lekia i Östersund har 50% på en del större halvnya set, som Nexo-vulkanen, Minecraft-draken, dykbåten, förra polisstationen och lite till. Även A-Wing vs TIE Interceptor, som komiskt nog närmar sig normalt bitpris på 50% :D

jojx

Lekia i Nordstan Göteborg har 42054-1: CLAAS XERION 5000 TRAC VC med 50% rabatt = 900:-

BeardedNerd

TRU har numera Death Star i lager! 5999 kr, vilket inte är prisvärt på något sätt, men värt att hålla ögonen öppna efter TRU:s relativt reguljära 25%-reor.

Norrhyttan

Citat från: jojx skrivet 16 Januari 2017 kl. 10:47
Lekia i Nordstan Göteborg har 42054-1: CLAAS XERION 5000 TRAC VC med 50% rabatt = 900:-
Jädrans. Måste allt vara 40 mil bort... 😡

humlan

ICA Maxi verkar ha 50% på en del set, såg nånting om det på FB och idag på Maxi i Luleå var det många set som var taggade med 50%-lappar.. Dock var det i princip helt blåst på hyllorna där de setten hade varut.  :-\
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

BeardedNerd

Citat från: humlan skrivet 16 Januari 2017 kl. 21:30
ICA Maxi verkar ha 50% på en del set, såg nånting om det på FB och idag på Maxi i Luleå var det många set som var taggade med 50%-lappar.. Dock var det i princip helt blåst på hyllorna där de setten hade varut.  :-\

Jaså? De hade 25% här i Östersund, på en del gammalt grejs.

Raffe81

Ferris Wheel för 1664kr hos proshop. Vet inte riktigt hur priserna på detta sett ut men de har sänkt den en bit jämfört med övriga butiker.
https://www.proshop.se/Lego/LEGO-Creator-Ferris-Wheel-10247/2573959?s=10247

pehter aka ibbe

Citat från: BeardedNerd skrivet 16 Januari 2017 kl. 21:47

I Linköping var det 40% på vad som verkar vara slumpmässigt utvalda set, inte så utplockat utan det blev lite Technic till mig och frun/dotter plockade lite Friends/Elves. Det såg ut som att det fanns rabatt även på andra teman som City och Star Wars.

Lekia på Tornby har för 1199:- och vad som såg ut som en hög med 70810 fast utan rabatt.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

pacc

£10 rabatt om man köper för £50 direkt från amazon.co.uk bara idag, kan ju motsvara gratis frakt

http://amzn.to/2jdXK6A

Sammanställning av priser:
http://brickset.com/buy/vendor-amazon/country-uk/order-percentdiscount
Prishistorik:
uk.camelcamelcamel.com

Lordflintstone

En del kvar på ica maxi barkaby. 40% kolla på höger sida inte bara bordet. Mest 300-500 kr askar

Sky

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 18 Januari 2017 kl. 20:14
Citat från: BeardedNerd skrivet 16 Januari 2017 kl. 21:47

I Linköping var det 40% på vad som verkar vara slumpmässigt utvalda set, inte så utplockat utan det blev lite Technic till mig och frun/dotter plockade lite Friends/Elves. Det såg ut som att det fanns rabatt även på andra teman som City och Star Wars.

Lekia på Tornby har för 1199:- och vad som såg ut som en hög med 70810 fast utan rabatt.

Jag plockade på mig ett gäng Star Wars-set set när jag var på ICA Maxi i Tornby (Linköping) och handlade trots att jag redan har alla dessa.  Det fanns fortfarande gott om exemplar kvar av nästan alla av de set som var på REA för 4 timmar sen.

Större Star Wars-set som var nedsatta 40%.

LEGO Star Wars 75150 Vader's TIE Advanced Vs. A-Wing Starfighter - Massor kvar
LEGO Star Wars 75153 AT-ST Walker - Detta set var slut annars hade jag köpt trots att jag redan har ett gäng.
LEGO Star Wars 75149 Resistance X-wing Fighter - Massor kvar. 
LEGO Star Wars 75102 Poe's X-Wing Fighter - Massor kvar
LEGO Star Wars 75151 Clone Turbo Tank - Massor kvar
LEGO Star Wars 75103 First Order Transporter - Massor kvar
LEGO Star Wars 75152 Imperial Assualt Hovertank - Massor kvar
LEGO Star Wars 75140 Resistance Troop Transporter - Massor kvar
LEGO Star Wars 75137 Carbon Freezing Chamber - Massor kvar
LEGO Star Wars 75138 Hoth Attack - Jag köpte de två sista av detta set.

Jag har nog totalt 10st 75138 Hoth Attack nu samt UCS-setet så det är inte så svårt att lista ut vad jag planerar att bygga någon gång i framtiden.