Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

#1470
Någon här som säljer detta?

http://www.tradera.com/item/180401/255816122/lego-i-mangder-ca-30-40-kg-lego-fran-samlare-eftertraktade-modeller-bitar-


tycker mig se en hel del bitar som kan ha köpts via föreningen


(mörkgröna löv, buskar i tan, 1x1 sandgreen, 1x2 sand green 1x2 mod brick sand blue 2x2lbg tile osv, i samma bild så känns det otroligt "2015")
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Eigenbrötler skrivet 12 april 2016 kl. 22:21
Någon här som säljer detta?

http://www.tradera.com/item/180401/255816122/lego-i-mangder-ca-30-40-kg-lego-fran-samlare-eftertraktade-modeller-bitar-


tycker mig se en hel del bitar som kan ha köpts via föreningen


(mörkgröna löv, buskar i tan, 1x1 sandgreen, 1x2 sand green 1x2 mod brick sand blue 2x2lbg tile osv, i samma bild så känns det otroligt "2015")

Jag handlade av honom för knappt ett år sedan, så jag vet vad han heter.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mossarp

Citat från: Eigenbrötler skrivet 12 april 2016 kl. 22:21

tycker mig se en hel del bitar som kan ha köpts via föreningen

(mörkgröna löv, buskar i tan, 1x1 sandgreen, 1x2 sand green 1x2 mod brick sand blue 2x2lbg tile osv, i samma bild så känns det otroligt "2015")

Jag trodde det var förbjudet att sälja det man köpt in via LUGbulken?

andli

Citat från: mossarp skrivet 13 april 2016 kl. 13:32
Citat från: Eigenbrötler skrivet 12 april 2016 kl. 22:21

tycker mig se en hel del bitar som kan ha köpts via föreningen

(mörkgröna löv, buskar i tan, 1x1 sandgreen, 1x2 sand green 1x2 mod brick sand blue 2x2lbg tile osv, i samma bild så känns det otroligt "2015")

Jag trodde det var förbjudet att sälja det man köpt in via LUGbulken?
Det stämmer bra det!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

o0ger

Hur tycker ni att man bör göra med lugbulk-bitar om man mot förmodan skulle tröttna på lego och vilja sälja av allting då?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: o0ger skrivet 13 april 2016 kl. 13:47
Hur tycker ni att man bör göra med lugbulk-bitar om man mot förmodan skulle tröttna på lego och vilja sälja av allting då?

Bra poäng.

Alla bitar från bulken ska kastas, resten kan säljas.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

SvanteOlof

Citat från: o0ger skrivet 13 april 2016 kl. 13:47
Hur tycker ni att man bör göra med lugbulk-bitar om man mot förmodan skulle tröttna på lego och vilja sälja av allting då?

man får väl sälja just e de bitarna (om det nu uppenbart är just de bitarna) till andra i lugen tänker jag? det får man väl? sedan kommer väl ingen bli förgrymmad om man i bara farten utan att det är uppenbart fuffens råkar sälja något från lugbulken? eller tänker jag fel? reglerna är ju tydliga men de är väl främst bara till för att man inte skall göra affär på lugbulkandet?
ordvits: studsmatta = 4186

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 13 april 2016 kl. 13:47
Hur tycker ni att man bör göra med lugbulk-bitar om man mot förmodan skulle tröttna på lego och vilja sälja av allting då?
Som f.d. medlem är det bara att sälja. Vare sig Lego eller Swebrick lär jubla ifall vederbörande inte uppfyllt sitt åtagande, men vad kan göras åt saken? Lego lär knappast lägga några resurser på ett juridiskt efterspel, och om Swebrick vänder sig till Polisen kommer de svara "Jaha? Nästa!". Swebricks goda rykte lär däremot få sig en törn och det kan få konsekvenser på Lugbulken. Jag tror dock att försäljning av Lugbulkbitar redan förekommer.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nextuz

Sen är frågan, hur länge kan Lego äga rätten att bestämma över bitar man har betalat för?

Eigenbrötler

Citat från: Nextuz skrivet 13 april 2016 kl. 17:09
Sen är frågan, hur länge kan Lego äga rätten att bestämma över bitar man har betalat för?

I min värld?

När jag har betalat för dem.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Pekblom

Bara en tanke. Kan ju vara ett dödsbo.. Varför skull det annar säljas?

pacc


Clarmo

Citat från: pacc skrivet 14 april 2016 kl. 08:53
Va, får man inte begravas med sitt lego.

Om det står i vita kuvertet så är det bara att köra  :)

Pekblom

Citat från: Clarmo skrivet 14 april 2016 kl. 09:45
Citat från: pacc skrivet 14 april 2016 kl. 08:53
Va, får man inte begravas med sitt lego.

Om det står i vita kuvertet så är det bara att köra  :)
Skall genast skriva in det. Ta alla organ ni vill ha men mitt LEGO vill jag ha med mig.
Behöver ny text till "får man ta hunden med sig......"

erik1107

I denna annons finns det en sådan där motor som är rätt ovanlig och dyr.

-[index]-[textlank]-[email]-[]-[]]http://www.blocket.se/uppsala/Mekano___motordrivet_67250476.htm?ca=10#xtor=AD-25-[blocket]-[index]-[textlank]-[email]-[]-[]


jag är inte technic-intresserad så jag kan inte bedöma hur prisvärt det är som helhet.

väldigt kul att han råkat skriva mekano istället för lego...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.