LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 Januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

..

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

AndersI

Fast annonsören får väl bestämma sig - är det Tyco eller är det LEGO? Det kan ju inte vara både och...

Tyco är (var?) en av de bättre klonerna, men definitivt inte LEGO!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

insurrection

Det är Tyco. Finns ganska många sånna telefoner i omlopp på aktionssajter o dyl.

Yogabeership

Bara gratulera, 85% rabatt till vinnaren om det inte är en scam, vilket jag skulle gissa på.

mossarp

Fast det brukar stå vem som vann och antal bud och här står det bara att den var avslutad.
Kan det vara så att den avslutades i förtid av säljaren?

Huvudfoting

Det var köp pris på 5.200, ingen auktion. Profilen hade ju 68 genomförda köp, då det verkar ju lovande. Men äger man en sådan (dessutom samlar versionen) borde man ju vetat värdet, speciellt med tanke på den mediala uppmärksamhet denna modell har och får

mossarp

Nä köpet är inte genomfört.
Tradera har dessutom spärrat hans konto så det är något lurt.

Dixipop

Pekblom

Betong

Citat från: Nilseman skrivet 04 Februari 2016 kl. 15:43
Lägger upp detta här, flytta om bättre plats finns :-).

Kollat lite på "Legobutiken" på tradera, har skrivit någon gång till honom apropå hans skyhöga priser, nu tycks han ha blockat mig, kan ej lägga bud. Har ni någon erfarenhet om denna filur? Lika bra att strunta i honom? Handla på bättre ställen?

Går ej att skriva till honom heller nu, "tar ej emot frågor" står det bara

Han har alltid fungerat bra för mig. Har bra kontakt med honom. Har du tagit kontakt och hört varför du blivit blockad? Min erfarenhet av Tradera är att företagssäljarna sköter sig bra.

Du skrev inget olämpligt till honom? Sålde nämligen själv lite på Tradera förut och jag fick email från en filur som var riktigt jobbig och otrevlig, så han åkte på blocklistan. Tycker det är värt att blockera sådana för att slippa irritation.

Tycker Legobutiken är riktigt bra, men nu är jag ingen expert. Dock har han ett stort utbud på Tradera och det är ingen annan säljare där som kommer ens i närheten.
Vilka andra butiker tänker du på? Jag letar själv efter flera för att ha ett större utbud.

Magnus den store

Citat från: Nilseman skrivet 04 Februari 2016 kl. 15:43
Lägger upp detta här, flytta om bättre plats finns :-).

Kollat lite på "Legobutiken" på tradera, har skrivit någon gång till honom apropå hans skyhöga priser, nu tycks han ha blockat mig, kan ej lägga bud. Har ni någon erfarenhet om denna filur? Lika bra att strunta i honom? Handla på bättre ställen?

Går ej att skriva till honom heller nu, "tar ej emot frågor" står det bara

Tittade på butikens pågående försäljningar. Spontant är det hutlöst höga priser för många gånger (?) begagnade bitar. Priset är förståeligt eftersom det antagligen är mycket arbete med sortering, men när du hittar nya bitar till bättre pris är något fel. Du har hundratals butiker på BL som säljer exakt det du behöver. Du får snabbt och lätt en överblick om vad som finns, var det finns och framförallt så får du en prisjämförelse. Jag skulle inte bry mig om Legobutiken.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Lordflintstone

annons på Blocket: Fanatiskt mycket LEGO http://www.blocket.se/vi/66230514.htm

Någon som behöver lite Lego?