Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: Roger Brickjet skrivet 11 september 2012 kl. 14:49
Citat från: MartinAberg skrivet 11 september 2012 kl. 13:51
Blev en beställning på BL med lite saker till MOCen idag.
Köpte även 2 set med fullego från DX för 100:-, bara för att lära mig se skillnaden.
På tal om elaka kopior...hittade (men köpte inte!) dessa styggelser i hyllorna hos min lokala ICA idag. Lite härlig engrish på köpet! :)
Jag såg några klon-transformers någonstans häromdagen... just nu minns jag varken när eller var (och bryr mig egentligen inte nämnvärt heller ;))...

micke

Köpte Batman och Nya Harry Potter böckerna med "hemlig" figur på köpet
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

janimakaj

har gjort en PaB beställning på en rätt saftig summa idag :P så nu hoppas ja det ska räcka med delar för att bygga klart moc:en jag håller på med till utställningen i götet i höst. :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Pekblom

Citat från: micke skrivet 12 september 2012 kl. 21:13
Köpte Batman och Nya Harry Potter böckerna med "hemlig" figur på köpet
var la du beställningen?

Sirre

Citat från: stigge72 skrivet 12 september 2012 kl. 08:12
Citat från: Roger Brickjet skrivet 11 september 2012 kl. 14:49
Citat från: MartinAberg skrivet 11 september 2012 kl. 13:51
Blev en beställning på BL med lite saker till MOCen idag.
Köpte även 2 set med fullego från DX för 100:-, bara för att lära mig se skillnaden.
På tal om elaka kopior...hittade (men köpte inte!) dessa styggelser i hyllorna hos min lokala ICA idag. Lite härlig engrish på köpet! :)
Jag såg några klon-transformers någonstans häromdagen... just nu minns jag varken när eller var (och bryr mig egentligen inte nämnvärt heller ;))...

De har börjat dyka upp lite överallt. Har sett dem bl.a. på Ica Maxi och Barnens Hus...

brickson

#3140
Äntligen... Fick man lägga vantarna på ett   ;D
Mycke pengar men får se det som en investering.
Fick även hem SW Melovolance och
Friends Ridskola till dottern från Hiko.
Skönt med snabba leveranser :)
En människas karaktär är en människas öde

mechamike

Ah, då har du många timmars byggande framför dig, köpte du nytt eller beg? Ska du bryta kartongen eller är det en ren investering? vad fick du ge?

(ps ändrade i ditt inlägg så att set nr blev länkade)
?

Skafte

Det var en evighet (en och en halv månad) sedan jag köpte något på BL så jag gjorde tre beställningar idag. Behöver svarta plattor till alla nya SW-gubbar som kommit i sommar...

brickson

Det är begagnat och jag har redan börjat
pilla på det. Håller på med de sju fötterna
just nu. 11 loppor gav jag för det. Men det
är inga förlorade pengar, i mitt tycke.
En människas karaktär är en människas öde

:::::::

6 beefeaters minifigs till i dag. Snart blir det parad.

Joge

Några av de "billigare" Star Wars seten från Amazon.uk fick det bli idag.

Aqualize

Mega Core Magnetizer
Hade övervakning på bricklink och knep en när det kom till ett bra pris (om man jämförde i BL prisguide).
Mitt samlande av rymdlego (M:tron, Blacktron 2, Space police 2, Ice planet 2002, Spyrius) börjar bli komplett. Fast saknar två stora set, Galactic Mediator och Alpha Centauri Outpost :(

KalleMannen83

Jag har båda de två seten du saknar i mycket fint skick, och har förstås sparat både boxarna och instruktionsböckerna.
Men jag tror tyvärr inte jag vill sälja dem, är ju minnen från barndomen.
Lite synd för de är ju värda lite pengar idag :)
Jag förstår att du gillar rymdlego.. det var min favorit tillsammans med Pirates-temat när jag var legotokig som liten.. fasen vilka fina modeller de gjorde mellan 1988 och 1992 :)

Magnus den store

Köpte inte men jag fick varorna idag. Ett gäng lotr-torsos som kommer fördelas på 3 herremän.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

de Gothia

Citat från: Magnus den store skrivet 17 september 2012 kl. 18:32
Köpte inte men jag fick varorna idag. Ett gäng lotr-torsos som kommer fördelas på 3 herremän.

Vill gärna se resultatet!  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.