Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Var förbi Maxi här i Haninge igen, men de envisas med att hålla priserna ovan det ni köper set för. Atlantis till exempel går på 699:-. Däremot så har Power Miners gått åt - det största setet var helt slut. Köpte i alla fall ett Space Police-set ().
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 28 juli 2011 kl. 23:41
Citat från: Skrytsson skrivet 28 juli 2011 kl. 22:20

Stod och tvekade på att köpa Portal of Atlantis (för 350 kr) en kort stund. Men den såg ut att innehålla så oerhört tråkiga bitar, så det blev inget köp. Det skulle dock ha varit ett bra bit-pris (37 öre/bit).

Jag köpte igår mitt andra exemplar av den (för 499!) just för att det var många bra bitar i...

Haha. Kollade inventeringen av den på BL, det var ju en hel del användbara bitar i setet. I stundens hetta var det nog utseendet på den färdiga skapelsen (gillar inte) som påverkade min uppfattning av bitarna.

Orkar nog inte åka tillbaka till ICA Maxi Sollentuna och köpa den dock... Resa tur och retur tar 2 timmar

Skrytsson

#1682
Citat från: Myko skrivet 28 juli 2011 kl. 22:46
Citat från: Skrytsson skrivet 28 juli 2011 kl. 22:20
Castle-seten vet jag inte om jag kommer behålla. Någon som är intresserad av dem?

Jag är sugen på en av dem.

Visst, (har skickat PM till dig)

mordatre

Blev en gladiator hos lokala handlaren. 25:-/st börjar kännas riktigt dyrt for en legogubbe.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

tonni219

Dom ligger redan ute på tradera (Säljare: Tigerpappan). Skulle dom inte bli sålda där kan vi säkert komma överens om något.

Citat från: Skrytsson skrivet 28 juli 2011 kl. 22:35
Citat från: tonni219 skrivet 28 juli 2011 kl. 22:25



De 2 första kommer att bidra till en famlije-MOC av Ewokernas läger i Jedins Återkommst.

Vad händer med figurerna från dessa set?

Teabox

#1685
Igår blev det två spel, och , och idag blev det , och . Alla inhandlade i ICA Maxi butiker för bra priser.

Ena ICA butiken jag var inne på hade inga bra rea priser utsatta på hyllan. Men när jag blippade ett set med streckkodsläsaren så dök ett nytt bättre pris upp :) Efter blippat flera set upptäckte jag flera som egentligen hade bättre pris än vad de annonserade. Knasigt men glad blev jag när jag upptäckte det :)

Stigge72

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 27 juli 2011 kl. 12:42

Hade [Clas Ohlson] inte slogan typ "Gör pojkar av män?".
Kan ha varit.
Vet jag vet är att de hade "En skattkammare för händiga", och jag vet att Repmånad hade undertiteln "Hur man gör pojkar av män".

rocketboy

15st serie 5 blev inhandlade idag på Clas Ohlson. Ska nu bort och lämna tillbaka 5 dubbletter...
//Rocketboy//

mordatre

Citat från: teabox skrivet 29 juli 2011 kl. 23:57
Igår blev det två spel, 3842 och 3837, och idag blev det 8056, 8402 och 7977. Alla inhandlade i ICA Maxi butiker för bra priser.

Ena ICA butiken jag var inne på hade inga bra rea priser utsatta på hyllan. Men när jag blippade ett set med streckkodsläsaren så dök ett nytt bättre pris upp :) Efter blippat flera set upptäckte jag flera som egentligen hade bättre pris än vad de annonserade. Knasigt men glad blev jag när jag upptäckte det :)

Tack för tipset att kolla priset med streckkodsläsare. Det var samma sak på det Maxi jag var inne i.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Illuwatar

Att shoppa runt på BL har sina risker... hittade ett ställe med billiga magnethållare till min kommande ISD, och bara av en händelse så följde en med... ;D
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Stigge72

Köpte och köpte...
Jag fick en liten droid i brevlådan, och hämtade en katalog på BR (fanns inte på lego-avdelningen, men när jag frågade tjejen i kassan, så pllockade hon fram en åt mig. :))

SuperMario

Köpte igår på ICA Maxi Sollentuna:
2 st.
2 st.
1 st.
1 st.
1 st.
1 st.
1 st.
1 st.
1 st.

Och allt detta för endast 1025 riksdaler, inte alls illa!!

Skrytsson

Citat från: SuperMario skrivet 01 augusti 2011 kl. 20:42
Köpte igår på ICA Maxi Sollentuna:
2 st.
2 st.
1 st.
1 st.
1 st.
1 st.
1 st.
1 st.
1 st.

Och allt detta för endast 1025 riksdaler, inte alls illa!!

Vad kostade 3221 och 8018?

SuperMario


sandpeople

Köpte en 8093 som var ett helt ok skepp.

Köpte också en 8037 men har inte hunnit bygga den än.

Samtidigt känner jag att det numera går att fynda lego så vansinnigt billigt på bland annat ICA MAXI att man nästan MÅSTE titta in där i tid och otid. De annonserar ju aldrig dessa saker. Köpte häromdagen 2 stycken 8078 för 349:- styck och ett par 66364 för 214:- styck. Riktigt bra priser!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.