Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Köpte brandsetet på BR (Uppsala) med 25% medlemsrabatt,
599:- nersatt på jippo till 499:- och sen 25% på det så slutpriset blev 375:-   :D

/ByggareDan

clali969

#3871
När min 4-åring började efterfråga Lego nu i år så återupplivades min barndoms lego-intresse. Som gammal Star Wars Fan finns nu bara en sak som gäller: Stora Star Wars Set's :-)

Har denna månad införskaffat:



(Ny och Oöppnad som tyvärr blev rejält mosad av Scenker trots gedigen packning :-(((( )
(inte så stor dock)

Jagar i nuläget en öppnad men dom växer ju inte på träd :-/

Blev även en RC Buggy av bara farten, riktigt trevligt set det också!

(Edit:länkade dina set till Bricklink mvh Mechamike)

KizzE

Citat från: clali969 skrivet 01 september 2013 kl. 17:32
När min 4-åring började efterfråga Lego nu i år så återupplivades min barndoms lego-intresse. Som gammal Star Wars Fan finns nu bara en sak som gäller: Stora Star Wars Set's :-)

Har denna månad införskaffat:
8039
10227
10225
10178 (Ny och Oöppnad som tyvärr blev rejält mosad av Scenker trots gedigen packning :-(((( )
8099 (inte så stor dock)

Jagar i nuläget en öppnad 10030 men dom växer ju inte på träd :-/

Blev även en RC Buggy 8475 av bara farten, riktigt trevligt set det också!


Finns 16st till salu här : http://www.bricklink.com/catalogPG.asp?S=10030-1

ByggareDan

Köpte mig Kattens lekplats på Webhallen (blev dom 2 som fanns här i Uppsala) till jippopris.

/ByggareDan


Eigenbrötler

jag slog till på 10 kattens lekplats :) och adventskalender city
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

malmen

Klickade hem en Dolphin Cruiser på Tradera för 169kr, nu återstår att se de om de bluffar eller inte :P

Eigenbrötler

Citat från: malmen skrivet 07 september 2013 kl. 09:07
Klickade hem en Dolphin Cruiser på Tradera för 169kr, nu återstår att se de om de bluffar eller inte :P

vad hette säljaren?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

malmen

Citat från: Eigenbrötler skrivet 07 september 2013 kl. 11:55
Citat från: malmen skrivet 07 september 2013 kl. 09:07
Klickade hem en Dolphin Cruiser på Tradera för 169kr, nu återstår att se de om de bluffar eller inte :P

vad hette säljaren?
Lajbanssons leksaker om jag inte minns fel, var en butik på Tradera, hade många goda omdömen sedan tidigare och en gedigen webshop, så det verkar OK.

Eigenbrötler

Citat från: malmen skrivet 07 september 2013 kl. 17:30
Citat från: Eigenbrötler skrivet 07 september 2013 kl. 11:55
Citat från: malmen skrivet 07 september 2013 kl. 09:07
Klickade hem en Dolphin Cruiser på Tradera för 169kr, nu återstår att se de om de bluffar eller inte :P

vad hette säljaren?
Lajbanssons leksaker om jag inte minns fel, var en butik på Tradera, hade många goda omdömen sedan tidigare och en gedigen webshop, så det verkar OK.

ja om du får den för 169 så är ju det ett oslagbart pris.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Klurfigur

Jag har den senaste veckan blivit allt sugnare att, trots min föresats att köpa enbart de delar jag verkligen behöver, köpa en komplett byggsats och igår föll jag för frestelsen, efter att i flera dagar ha jämfört "innehållsförteckningar" på Bricklink i ett försök att maximera antalet eftertraktade delar och rättfärdiga den extra kostnaden, och nu är en och en på väg från Webhallen.

Jag är inte säker på om jag kommer bygga upp dem, utan delarna kanske sorteras direkt ner i samlingen - eller, äh, vem försöker jag lura; jag kommer ju bygga dem med stor andakt och njuta av varje sekund... men sedan går bitarna ner i samlingen och resten läggs undan.

Eigenbrötler

härligt, båda byggena är fantastiska tycker jag, du kommer ha roligt länge :) min 42006 är numer full rc, och min 9396 är helsvart :)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Klurfigur

Citat från: Eigenbrötler skrivet 08 september 2013 kl. 16:55
härligt, båda byggena är fantastiska tycker jag, du kommer ha roligt länge :)

Jag ser fram emot det; förhoppningsvis kommer paketet imorgon. :)

En extra bonus är att jag får bygga 42006 som den var tänkt - det vill säga utan mina fulhack till lösningar - och får ett antal "linear actuators", vilka verkar vara väldigt användbara (jag byggde en egen variant med två 4716 och två 4265c, istället för 3743, för att få det så kompakt som möjligt. Den fungerade rätt okej, men tyvärr hakade den upp sig ibland på grund av skarven mellan de två "maskkugghjulen").

Citatmin 42006 är numer full rc

Jag har uppenbarligen mycket roligt kvar att upptäcka. :)

Citatoch min 9396 är helsvart :)

*torkar diskret bort lite snålvatten i mungipan*

Pekblom

Citat från: Pekblom skrivet 28 augusti 2013 kl. 21:42
I blad blir det lite spännande när man inte kan språket. Köpte tydligen just "Lego Technic - 9395 - Jeu de Construction - Le Pick-Up Dépanneuse och Lego Technic - - Jeu de Construction - Le Camion Forestier" från franska amazon. Jag trodde jag tryckte på avbryt men tryckte tydligen på "KÖR". Men det blir säkert kul hur som helst.
Attans också, tryckte  tydligen på avbryt i allefall  >:(
Va tvungen att gå igenom vad jag hade gjort så nu är det beställda "av mistag" igen  ;)

malmen

Citat från: malmen skrivet 07 september 2013 kl. 09:07
Klickade hem en Dolphin Cruiser på Tradera för 169kr, nu återstår att se de om de bluffar eller inte :P
Jag fick precis ett mail om att det tydligen förväxlats med ett DUPLO set och fanns inte i lager så de kunde inte skicka den.
Fast annonsen på Tradera finns kvar, om än med 0st i lager, med med ett 600kr dyrare pris ^^

Så de blåste mig inte iaf, även om de inte än betalat tillbaka pengarna via Paypal, och bluff var det nog inte heller, de insåg väl bara att de råkat klicka på ettan istället för sjuan när de prissatte den. Synd :/

Klurfigur

Idag har det varit julafton hemma hos mig: Ett stort, rasslande paket från Webhallen och ett litet, rasslande paket från Bricklink/Stockholm Bricks anlände idag. :)

Problemet är nu bara att bestämma vad jag ska göra: Ska jag fortsätta med mitt egenbygge, vilket jag inte kan bygga vidare på utan att ta bitar från beställda modeller, eller ska jag bygga ihop det sistnämnda - och vilken modell ska jag i så fall börja med?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.