Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2022

Startat av o0ger, 27 november 2021 kl. 08:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Eriol

Citat från: BrickMe skrivet 16 januari 2022 kl. 12:22
Citat från: Eriol skrivet 15 januari 2022 kl. 18:15
Det är bara Bricklink som är sega med att få in vilka bitar som finns i setet.
De gånger jag varit lite otålig nog för att vänta in att BL uppdaterar Inventory (det är väl fritt fram för oss som är registrerade där att skicka in listor på innehållet i respektive nya set om jag förstått rätt).
När väl TLG har lagt upp byggbeskrivningen att ladda hem så kan man titta på de sista sidorna.

Det knepiga är väl extrabitarna i så fall? Eller finns det andra sidor som också registrerar dem?

BrickMe

Citat från: Eriol skrivet 16 januari 2022 kl. 16:12
Citat från: BrickMe skrivet 16 januari 2022 kl. 12:22
Citat från: Eriol skrivet 15 januari 2022 kl. 18:15
Det är bara Bricklink som är sega med att få in vilka bitar som finns i setet.
De gånger jag varit lite otålig nog för att vänta in att BL uppdaterar Inventory (det är väl fritt fram för oss som är registrerade där att skicka in listor på innehållet i respektive nya set om jag förstått rätt).
När väl TLG har lagt upp byggbeskrivningen att ladda hem så kan man titta på de sista sidorna.

Det knepiga är väl extrabitarna i så fall? Eller finns det andra sidor som också registrerar dem?
Då får man nog ha lite mer tålamod tills Inventory uppdateringen på BL är kontrollerad och godkänd  ;)

o0ger

En 3x2 curved slope med avfasad kant.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 30 januari 2022 kl. 20:41
En 3x2 curved slope med avfasad kant.
Tänkte nog att den är ny när jag såg den... Men jag har inte hängt med i bilutvecklingen den sista tiden. Det känns som att Speed Champions genererar många nya bitar. Och det är nog rätt naturligt när de ska försöka gestalta riktiga bilar. Många gånger också intressanta bygglösningar, den nya tidens tågbyggen (som tidigare drev på snot- och tekniska lösningar).

andreaseldh

Skrovdelarna 64651 och 95227 i nya färgen Medium Nougat i set . Även cykel 4719 i bright Green och diverse Arch, Round tile , wdge plate och Round plate i Bright Light Yellow och Dark Azure.

Larry Lars

#50
Citat från: o0ger skrivet 30 januari 2022 kl. 20:41
En 3x2 curved slope med avfasad kant.

Den biten verkar ju riktigt bra. Ett stort lyft för Speed Champions att bilarna får sina framljus som tryckta bitar.
Det gör det värt att vänta på en "clean" variant av biten och hoppas på bra färger.




Artikel hos New Elementary
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Citat från: Larry Lars skrivet 04 februari 2022 kl. 15:56
Den biten verkar ju riktigt bra. Ett stort lyft för Speed Champions att bilarna får sina framljus som tryckta bitar.
Det gör det värt att vänta på en "clean" variant av biten och hoppas på bra färger.
Den kommer ju i LBG och DBG också, men tyvärr med tryck på :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Eriol

Citat från: andreaseldh skrivet 02 februari 2022 kl. 18:05
Skrovdelarna 64651 och 95227 i nya färgen Medium Nougat i set . Även cykel 4719 i bright Green och diverse Arch, Round tile , wdge plate och Round plate i Bright Light Yellow och Dark Azure.

Fast skrovdelarna kom i Bowsers Airship. (Inte bara jag som blir lurad av att det setet inte blivit inventerat på Bricklink ännu tydligen...)

o0ger

Den här vingen är väl ny? Den ser användbar ut.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janhansson

Är det ett nytt tak på tornen i 71408 Peach's Castle? Kanske för junioriserat för att vara intressant iofs.
Fönsterbiten på högsta tornet ser lite intressant ut (om det nu är vad det är), skulle kunna funka i en del andra sammanhang också.


o0ger

Citat från: janhansson skrivet 10 mars 2022 kl. 22:29
Är det ett nytt tak på tornen i 71408 Peach's Castle?

Jepp, det är en ny takbit. Jag upptäckte en annan intressant detalj. Verkar som en inverterad arch? Typ en inverterad 6091 x 2.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

En ny slope kommer i Mandalorian N-1 Starfighter och även nya Delorean.

Det är en 2x4 nock-slope, med en plates lutning.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 16 mars 2022 kl. 09:02
Jag upptäckte en annan intressant detalj. Verkar som en inverterad arch? Typ en inverterad 6091 x 2.

Japp men bara en brick hög. Bifogar tre till bilder. Den kan skapa fina dekorationer.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store


  • Röd pippi.
  • Ny växt.
  • Nån tan bit/-ar med funktion?
  • 67491
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.