Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

2021 Rykten

Startat av o0ger, 21 november 2020 kl. 08:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

#75
Citat från: Kwagge skrivet 03 april 2021 kl. 01:12
Jag bara älskar nya CMF serien Looney Tunes som kommer! Barn/ungdoms nostalgi!

http://bricksfanz.com/latest-lego-minifigures-found-in-the-wild/?fbclid=IwAR2imb3tXqQZg9VUb0xB-mrY1COm1W43Ne9ujEqdYhzzecS41VRzAK2crM8

Recension av 11 utav de tolv figurerna hos newelementary.
Ska bli spännande att se om TLG lyckas lösa problemet med helkartonger som saknar en av de tolv helt och hållet. :o ???
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

andreaseldh

Många roliga Harry Potter-set släpps 1 juni, men varför är inte Myrtle med som figur i eller Harry i ?

ColA

Citat från: andreaseldh skrivet 17 april 2021 kl. 17:54
Många roliga Harry Potter-set släpps 1 juni, men varför är inte Myrtle med som figur i eller Harry i ?

Verkligen  :)

Går dom tillbaka till Sand grönt som jag länge kallade Harry Potter grön för att dom firar 20 års jubileum måntro?

Larry Lars

#78
Såg precis att det, för serien LEGO Creator Expert, ryktas om en film-bil jag gärna skulle se på butikshyllorna. Och detta trots att jag ju mycket hellre bygger eget. :)

https://www.brickfanatics.com/lego-back-to-the-future-10290-delorean-rumoured-for-2021-release/
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Citat från: Larry Lars skrivet 19 april 2021 kl. 15:42
Såg precis att det, för serien LEGO Creator Expert, ryktas om en film-bil jag gärna skulle se på butikshyllorna. Och detta trots att jag ju mycket hellre bygger eget. :)

https://www.brickfanatics.com/lego-back-to-the-future-10290-delorean-rumoured-for-2021-release/
Underbart! (Vem är det egentligen som läcker denna typ av rykten hela tiden från LEGO?)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ozp

Citat från: Magnus den store skrivet 05 april 2021 kl. 15:08
6 USD exklusive moms i Kalifornien, så gissar att Looney Tunes tickar iväg till uppemot 70 SEK i svenska butiker.

49 kr som tidigare
https://www.lego.com/en-se/product/looney-tunes-71030

Magnus den store

Citat från: Ozp skrivet 19 april 2021 kl. 18:58
Citat från: Magnus den store skrivet 05 april 2021 kl. 15:08
6 USD exklusive moms i Kalifornien, så gissar att Looney Tunes tickar iväg till uppemot 70 SEK i svenska butiker.

49 kr som tidigare
https://www.lego.com/en-se/product/looney-tunes-71030

Vilken lättnad!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eriol

Nu har det äntligen läckt lite bilder på nya Creator 3-in-1 riddarborgen som tydligen ska släppas 1 juni. Ser ganska trevligt ut, men kanske lite mycket gult och blått för att det ska vara ett givet köp om man mest ser det som ett partspack.

ingels

Citat från: Eriol skrivet 26 april 2021 kl. 08:29
Nu har det äntligen läckt lite bilder på nya Creator 3-in-1 riddarborgen som tydligen ska släppas 1 juni. Ser ganska trevligt ut, men kanske lite mycket gult och blått för att det ska vara ett givet köp om man mest ser det som ett partspack.

Gult och blått är/var standard färger om du är född på 70-talet eller tidigare
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

x_inteduplo_x

Citat från: Eriol skrivet 26 april 2021 kl. 08:29
Nu har det äntligen läckt lite bilder på nya Creator 3-in-1 riddarborgen som tydligen ska släppas 1 juni. Ser ganska trevligt ut, men kanske lite mycket gult och blått för att det ska vara ett givet köp om man mest ser det som ett partspack.
Finns det länk till bild? Tråkigt att det bara är två falcon knights i. Sedan är jag så jävla trött på skelett. Måste dem slänga med ett skelett? Hade hellre sett en extra falcon knight.

andreaseldh

Citat från: x_inteduplo_x skrivet 27 april 2021 kl. 20:15
Finns det länk till bild?

Eftersom Brickset ännu inte har någon bild uppe, så gissar jag att det officiella svaret är nej.

Eriol

Citat från: andreaseldh skrivet 27 april 2021 kl. 20:53
Citat från: x_inteduplo_x skrivet 27 april 2021 kl. 20:15
Finns det länk till bild?

Eftersom Brickset ännu inte har någon bild uppe, så gissar jag att det officiella svaret är nej.

Att googla på Lego + setnumret brukar funka ganska bra när man vill veta mer om set som ännu inte släppts...

andreaseldh

Nu har jag sett settet och det ser ju riktigt trevligt ut! Man jag vågar inte bidra med en länk.

x_inteduplo_x

Citat från: Eriol skrivet 27 april 2021 kl. 21:51
Citat från: andreaseldh skrivet 27 april 2021 kl. 20:53
Citat från: x_inteduplo_x skrivet 27 april 2021 kl. 20:15
Finns det länk till bild?

Eftersom Brickset ännu inte har någon bild uppe, så gissar jag att det officiella svaret är nej.

Att googla på Lego + setnumret brukar funka ganska bra när man vill veta mer om set som ännu inte släppts...
Jag får bara fram youtube-thumbnails. Skulle vilja ha en riktig bild. Någon skrev att den fanns på instagram. Länk?

Larry Lars

#89
Citat från: x_inteduplo_x skrivet 28 april 2021 kl. 20:48
Jag får bara fram youtube-thumbnails. Skulle vilja ha en riktig bild. Någon skrev att den fanns på instagram. Länk?

När ett företag försöker hindra att läckta bilder ligger ute, så tror jag det är större chans att det som hänger kvar är just Youtube-klipp där bilden ligger någonstans inne i klippet.
Vill du bara se hur ett läckt set ser ut så tittar du på några videos där fotot visas i skaplig kvalité för en pausbild eller en skärmdump.

När det väl finns läckta bilder så dyker det oftast kort därefter upp officiella bilder som vi som värnar om företaget LEGO gärna länkar till. ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.