Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Tornet

Citat från: andreaseldh skrivet 12 januari 2021 kl. 16:19
Halvt off topic: Ser 66944pb01 ut så här i verkligheten? I så fall är ju trycket uppåner.



Efter snabb kontroll på CMF-hyllan: Ja, så ser den ut.

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 12 januari 2021 kl. 16:19
Halvt off topic: Ser 66944pb01 ut så här i verkligheten? I så fall är ju trycket uppåner.

Det har jag helt missat. Vad klantigt! Jag gick tillbaka i tiden, för att kolla hur det var när det begav sig. Brickset upptäckte det under sin review:

"Unfortunately, the keys have been printed upside down which is frustrating and I hope this will be corrected in the future."
https://brickset.com/article/49811/review-71027-collectable-minifigures-series-20-(part-2)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

humlan

Har försökt hitta vad denna runda bit heter på BL, men utan framgång... 1x4 plate som storleksreferens.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Anders67


andreaseldh

#1384
Om man vill ha ett klot i änden på en axel, kan man använda 32474. Men vad kan man använda om man vill ha ett större klot, typ en GBC-boll? Fästning i en 32054 kan också duga.

Kan man fästa 20953 på axel?

Kan man föra en axel genom 24947?

Larry Lars

#1385
Citat från: andreaseldh skrivet 19 januari 2021 kl. 18:31
Kan man föra en axel genom 24947?

Nej, det som kan föras igenom är en bar. Från knoppsidan finns utrymme så att en axel kan föras in en studs längd om du sätter en plate med axelhål på knopparna.

En annan boll är ju denna; 30106
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

pareriksson

Citat från: andreaseldh skrivet 19 januari 2021 kl. 18:31
Om man vill ha ett klot i änden på en axel, kan man använda 32474. Men vad kan man använda om man vill ha ett större klot, typ en GBC-boll? Fästning i en 32054 kan också duga.

Kan man fästa 20953 på axel?

Kan man föra en axel genom 24947?
Testa två 44359.



Krennic


o0ger

Vad är det här? Jag har en hel låda. Jag köpte den av en snubbe i Skaerbaek. Jag skulle köpa lite Modulex av honom och han bara gav mig allt han hade för ingen annan ville ha det sa han. Men detta är ju inte Modulex? Det är kompatibelt med vanligt Lego.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Classus

#1391
Citat från: o0ger skrivet 26 januari 2021 kl. 19:46
Vad är det här? Jag har en hel låda. Jag köpte den av en snubbe i Skaerbaek. Jag skulle köpa lite Modulex av honom och han bara gav mig allt han hade för ingen annan ville ha det sa han. Men detta är ju inte Modulex? Det är kompatibelt med vanligt Lego.

Jag gissar på bitar som används för "plan boards": https://rebrickable.com/blog/211/modulex-a-bit-of-history/

Edit:
vid 12.59.

o0ger

Ok, men de här bitarna passar inte på Modulex-plattor, de har samma dimensioner som vanliga Lego-bitar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Whoa! De där bitarna verkar inte vara lätta att få tag i! Och jag har en hel låda! :D

Perfekt för SNOT ju!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.