Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

CameraMan

Någon som vet vilket set följande ingår i? Har försökt med bricklinks "Appearance in" utan resultat.
Vintage Brickworks: Bricklink - Brick Owl - TraderaInstagram

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Emma

Jag har försökt leta, men går bet. Jag har utgått från hingebricken, och försökt kolla vilka set den ingår i. Men jag hittar inte nåt.

Ozp


CameraMan

Jag tycker mig känna igen den från något set. Jag hittade den i en hög lego jag köpt på tradera. Det fanns inga andra halvbyggda saker i loten som var av den kreativitetsnivån heller, så känns som den borde ingå i något set.

Först när jag såg den tänkte jag på temat "Islanders", men där finns den inte.
Vintage Brickworks: Bricklink - Brick Owl - TraderaInstagram

Stigge72

Citat från: CameraMan skrivet 11 november 2020 kl. 14:14
Jag tycker mig känna igen den från något set. Jag hittade den i en hög lego jag köpt på tradera. Det fanns inga andra halvbyggda saker i loten som var av den kreativitetsnivån heller, så känns som den borde ingå i något set.

Först när jag såg den tänkte jag på temat "Islanders", men där finns den inte.
Kan det vara så att det finns något i ett set, som den tidigare ägaren byggt i andra färger? Eller byggt med de bitar hen hade, som var nästan rätt, vilket kan ställa till det när man inte vet vilka bitar som är utbytta mot vad...

Streber

#1356
Hej!
Jag köpte nyligen ca 10 kg blandat Lego på tradera. En hel del var kompletta det för Lego City som jag lyckats bygga ihop med hjälp av onlinebedkrivningar. Sedan har jag byggt lite efter eget huvud.
Men jag hittade ett par klossar som jag inte känner igen och har googlat, men inte hittat något relevant. Är det någon som vet på rak arm vilka set konsoler formade som lejonhuvuden (mina är i sandvit och någon rödbrun)?



Myko


Streber


12vtrain

Hej, fick denna när jag köpte bulk på blocket. Kan inte hitta den på BL. Plasten känns inte Lego så att säga, lite mjuk och ytan är varken glättig eller blank, känns som plast/gummi i nån sorts kompositlösning. Står (2005 Lego group) på undersidan, och 53588 av stora biten och Lego i pluppar på dem vita bitarna. Vet någon om detta är riktigt Lego eller inte, och isf vilken bit/set är det?

andreaseldh

Det är äkta LEGO! Problemet, när man söker på BrickLink, är att just denna bit inte finns utan tryck så "53588" ger tyvärr inget resultat. Men om man tittar på bilderna i kategorin Baseplate, Raised så hittar man den snabbt! 53588pb01

12vtrain

Citat från: andreaseldh skrivet 12 december 2020 kl. 07:47
Det är äkta LEGO! Problemet, när man söker på BrickLink, är att just denna bit inte finns utan tryck så "53588" ger tyvärr inget resultat. Men om man tittar på bilderna i kategorin Baseplate, Raised så hittar man den snabbt! 53588pb01

Det där med mindre erfarenhet och brist på sömn är störande moment för min kognitiva förmåga och logiska slutledningsförmåga, känner mig allt lite noob nu. Tack!

Silence101

När du hittar ett nummer på en bit, sätt en asterisk  * bakom siffrorna. Då får du upp alla alternativa bitar.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

12vtrain

Citat från: Silence101 skrivet 12 december 2020 kl. 15:52
När du hittar ett nummer på en bit, sätt en asterisk  * bakom siffrorna. Då får du upp alla alternativa bitar.
Aha perfekt, så fungerar andra system jag arbetar i också

CameraMan

Jag hittade en panel med klistermärke som ser ut att tillhöra Spyrius (som den vänstra biten). Men jag hittar inget set som har en svart panel med klistermärke liknande det här?
Felplacerat klistermärke?
Vintage Brickworks: Bricklink - Brick Owl - TraderaInstagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.