Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Det är inte nån sorts fälg? Passar något däck på dem?

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Citat från: Magnus den store skrivet 11 september 2018 kl. 11:33
Ser ut som innerdelen på 60c01.

Där har vi den! Tack! Inte konstigt att den var svår att hitta på BL...

lingonfil

Citat från: Skafte skrivet 11 september 2018 kl. 11:53
Citat från: Magnus den store skrivet 11 september 2018 kl. 11:33
Ser ut som innerdelen på 60c01.

Där har vi den! Tack! Inte konstigt att den var svår att hitta på BL...
Det här är varför detta är min favorittråd. =)

BeO

En lite äldre bit, 3010pb036st fast vit. Vit brick, vit sticker med svart grill. Kan icke hitta vilket set den kan höra till.

Magnus den store

#1205
Citat från: BeO skrivet 13 september 2018 kl. 19:47
En lite äldre bit, 3010pb036st fast vit. Vit brick, vit sticker med svart grill. Kan icke hitta vilket set den kan höra till.





Tillägg: Stickern sitter kanske inte fast på en brick.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BeO

Citat från: Magnus den store skrivet 13 september 2018 kl. 20:07






Tillägg: Stickern sitter kanske inte fast på en brick.

Set 621 skulle det kunna vara, ja. Det finns ingen 1x4 Brick White i det setet, så det är en sticker över 2st 1x4 Plates och bilens bottenplatta. Minns den nu, hade den själv när jag var liten och irriterade mig över just den biten  :)  Så troligtvis det klistermärket satt på en vanlig Brick. Tyckte nog att bricken såg för ny ut, gjutmärket sitter på en stud.

Tack!

Skafte

Hjälp mig identifiera min Falk...

Swebrick Gotland skall som en del av SW-utställningen ha med alla versioner av Millennium Falcon som getts ut. Bland mina hittar jag den här, som typiskt är ihopbyggd av egna bitar utan tryckt instruktion efter bild på internet. Den finns inte att hitta på BL och jag har inga garantier för att den är utgiven som ett set. Men om den inte är det undrar jag varför jag lagt tid och bitar på att sätta ihop den. Kanske någon Comiccon exclusive, foil pack eller Brickmasterbok som gått under BLs radar. Den är ju inte snygg nog att vara en MOC direkt. Om det inte är jag själv som hittat på den, vill säga.  ::)

Kort sagt: känner någon igen Falken på bilden och var den kommer ifrån?

Myko


CopMike

#1209
Citat från: Skafte skrivet 15 oktober 2018 kl. 10:56
Hjälp mig identifiera min Falk...

Swebrick Gotland skall som en del av SW-utställningen ha med alla versioner av Millennium Falcon som getts ut. Bland mina hittar jag den här, som typiskt är ihopbyggd av egna bitar utan tryckt instruktion efter bild på internet. Den finns inte att hitta på BL och jag har inga garantier för att den är utgiven som ett set. Men om den inte är det undrar jag varför jag lagt tid och bitar på att sätta ihop den. Kanske någon Comiccon exclusive, foil pack eller Brickmasterbok som gått under BLs radar. Den är ju inte snygg nog att vara en MOC direkt. Om det inte är jag själv som hittat på den, vill säga.  ::)

Kort sagt: känner någon igen Falken på bilden och var den kommer ifrån?
Toys R Us in-store build, May the Fourth weekend 2016 & 2017

Skafte


Magnus den store

Jag har två askar med varsitt tygstycke. Går det att ta reda på vad som är i utan att öppna asken? Det är nummer:

6076779 (vit)
6201761 (dbg)

Hittar ingenting hos BL, B&P eller Brickset.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

Jag skulle ringa Lego Service, de kommer att hitta den i deras system snabbt!

Magnus den store

Tack, så hade jag kunnat göra. Har dock listat ut att ena asken innehåller tre vita 74664 till Snowtroopers från . Den andra asken var jag tvungen att öppna. Klarade inte av att vänta till imorgon. ::) Det var en bb797pb01. Hur jag kommit över den är ett mysterium, för jag har inget set med den.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Classus

Citat från: Magnus den store skrivet 22 oktober 2018 kl. 19:38
Tack, så hade jag kunnat göra. Har dock listat ut att ena asken innehåller tre vita 74664 till Snowtroopers från . Den andra asken var jag tvungen att öppna. Klarade inte av att vänta till imorgon. ::) Det var en bb797pb01. Hur jag kommit över den är ett mysterium, för jag har inget set med den.

Kanske från Eigenbrötlers? Han har den nedsatt med 50% just nu. :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.