[MOC] Joakim Von Ankas Pengabinge

Startat av Muede, 31 Mars 2016 kl. 20:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Muede

Nu är den äntligen helt klar!

Eller tillräckligt för att jag skulle fota lite i alla fall. (Våning 4 är fortfarande inte färdig och det är några odefinerade våningar som är blanka)
Har även försökt redigera och beskära bilderna lite i efterhand. Blev väl sådär. Men men. Här kommer dem!

/ Muede

Odidoma

Sagt det förut men sjukt imponerande projekt/bygge! Du har verkligen fått till många bra detaljer/igenkänningsfaktorer. Väldigt tråkigt att du inte fick möjlighet att visa upp bygget på LW men sök nästa år igen. Hoppas även få se den i Sthlm i maj.

dalle

Jasså, den är inte större.

Nädå den är grym i både storlek och utförande.

Citat från: Odidoma skrivet 31 Mars 2016 kl. 21:13
Sagt det förut men sjukt imponerande projekt/bygge! Du har verkligen fått till många bra detaljer/igenkänningsfaktorer. Väldigt tråkigt att du inte fick möjlighet att visa upp bygget på LW men sök nästa år igen. Hoppas även få se den i Sthlm i maj.

Tror mig veta ett bättre ställe än LW att visa upp den på.

Gideon

Fortfarande är intrycket "Wow!" :)
Det är riktigt kul att du satsat så mycket ansträngning på inredningen.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Memmla

Sollan

jalex

Wow vilket bygge!! Imponerande! Kul att inredningen är så detaljerad också.

Har du förresten postat den till Don Rosas Facebook-sida?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Muede

Tack för alla komplimanger! Det har varit ett äventyr kan man säga. Och framför allt vill jag säga att det var tack vare Swebrick som den blev klar över huvud taget.  ;)

Citat från: jalex skrivet 31 Mars 2016 kl. 21:47
Har du förresten postat den till Don Rosas Facebook-sida?
Bra ide! Skickade ett meddelande nu.
/ Muede

Odidoma

Magnus den store

Har LW ratat den? Hur i helsefyr tänkte de då?

Citat från: Odidoma skrivet 31 Mars 2016 kl. 23:31
Har den varit på TBB än?

Jag har inte sett den på TBB. Går det att tipsa?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Joacim

Är grymt imponerad av den! Såg den på några lunchträffar när du höll på att bygga, och live i Norrköping!

janimakaj

Unless you try, you will not know if it works! ;)

Anders67

Så häftig. Ett enastående bygge. Kul att ha sett ritningarna och hur väl du byggt det i lego efter dom.

andli

Citat från: Magnus den store skrivet 01 April 2016 kl. 00:15
Har LW ratat den? Hur i helsefyr tänkte de då?

Sannolikt för litet footprint XY led, så som utställningen var arrangerad i år fanns inga bord där flera olika typer av byggen stod tillsammans. Utan varje bygge fick egna bord med tillhörande kravallstaket. Bygget var väl inte heller klart när anmälningstiden gick ut 1 November?

Jag tycker inte man ska använda LW som någon slags kvalitetsstämpel, se bara vem som vinner city layout tävlingen varje år ;)
(Förlåt record, du vet att jag bara är bitter för min alptopp-placering! Dina byggen är fantastiska!!)
Visst det finns en urvalsprocess, men det är väl tydligt att det finns andra kriterier än bara välja fantastiska bygge!!

Jag tror aldrig mitt bygge skulle komma med om det inte hade varit city layout anpassat, 3x6 baseplates hade bara sett larvigt ut på ett ensamt bord i dessa hallar...

Jag tycker du har fått ihop ett fantastiskt kul bygge!

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.