[MOC] Nytt till CB-stan - Krogen "Den Gyllene Katanan"

Startat av Illuwatar, 21 Februari 2016 kl. 18:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Ett av byggena som ska med till Halmstad - och ett nytt bidrag till CB-Stan... Innestället och krogen "Den Gyllene Katanan". Jag har en förkärlek för detta med japansk arkitektur (och Ninjago som innehåller detta), så jag tänkte ta detta till stan... I ren Hollywood-stil, lite så där lagom överdrivet, så blev det en bar med uteservering. I vårtider då körsbärsträden blommar...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Gideon

Verkligen läckert och innovativt bygge! Ser fram emot att se det live om några dagar :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Lordflintstone

Vad fin! Men var är suchi kocken som hackar upp en fisk. ;)

Peter S

Snyggt! Kul med byggnader där det händer något också.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Jesperrydhog

ByggareDan

Det var ju en fin liten krog som känns som den passar in i ett fredligare/vuxen Ninjagotema.
Uteserveringen gör ju att hela bygget får liv o höjer sig ett snäpp tack vare det.

/ByggareDan

Nybohov Creation Ltd.

Snyggt! Jag är särskilt nyfiken på det välvda taket.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sockerbit

Illuwatar

Får tacka så mycket för alla trevliga kommentarer. :)

Bygget startade faktiskt när jag fick brick-bitar i Dark Red (med tillhörande valvbitar). Efter att jag byggde det stora Ninjago-templet fick jag inspiration till taket. Sedan var det någon här som byggde en tysk Oktoberfest-MOC, så där kom idén med uteserveringen in. Jag behövde dessutom skapa plats kring huset då det inte fungerar att ha dikt an mot en granne (som ett traditionellt modulhus). Moduverse gör sådana trick möjliga. Shushi-kocken - ja, han borde i så fall vara inomhus, men huset är än så länge bara partiellt inrett. Utsidan fick prioritet inför Halmstad.

Utöver detta så kommer mycket av min inspiration från sådant jag ser när jag är ute och reser.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

gusfre86

Återigen fast i lego-träsket.
Lider dock av utrymmesbrist :-/