Ullared, billigt lego (Samlingstråd)

Startat av cesaer, 12 Augusti 2010 kl. 15:48

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinAberg

Citat från: andli skrivet 21 Juli 2015 kl. 23:58
Var där idag, hittade inget som var reamärkt runt legohyllorna, totalt kaos på parkeringen (de stog och vinka in bilar på de parkeringar som ligger LÅNGT ut) när jag lämnade vid 10.30 och mötte enorma mängder bilar på vägen ner mot E6an.

edit: de hade ju faktiskt CMF 13 för 19kr/st (och simpssons men jag är inte säker på vad de kosta)
Var tydligen kaosdag igår...

Simpsons kostar 19:95 också, standardpris på CMF på GeKås ;)

Manne

En bild.

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

MartinAberg

Någon som behöver prisuppgifter på något?
Var inne igår men såg ingen rea iaf.
Ska in snart igen om någon undrar något!

Risgrynsgrot

Citat från: MartinAberg skrivet 12 Augusti 2015 kl. 15:56
Hur ligger priserna på Marvel Superheroes? Tjänar man mer på större set eller är priserna ett par tior lägre oavsett prisklass? Har de något Hobbit kvar?

Synd på rean hade hoppats få med mig ett SSP Dropship..

darthmortar

Citat från: MartinAberg skrivet 12 Augusti 2015 kl. 15:56

Glöm inte kolla över HELA lekavdelningen. De tenderar att placera rea-legot långt från ordinare-pris-legot =)
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

MartinAberg

Hobbit-seten var helt borta.
Gällande Super Heroes så är det precis som resterande lego på Gekås, de mindre seten diffar någon tia, de stora seten några tior.
I mitt fall blev det för 999:-, för 29:- och för 79:-

Inget realego någonstans.
Frineds julkalender 2014 för 179:- var det enda legot jag hittadepå annat ställe.

Edit: Har priser på alla deras Technic-set, dock kommer de upp på Fredag när jag är hemma och vänder... Kan komma under morgondagen beroende på väder...

MartinAberg

Technicutbudet:

enfotograf

Citat från: andli skrivet 21 Juli 2015 kl. 23:58
Var där idag, hittade inget som var reamärkt runt legohyllorna, totalt kaos på parkeringen (de stog och vinka in bilar på de parkeringar som ligger LÅNGT ut) när jag lämnade vid 10.30 och mötte enorma mängder bilar på vägen ner mot E6an.

edit: de hade ju faktiskt CMF 13 för 19kr/st (och simpssons men jag är inte säker på vad de kosta)

Den dagen du var där så var det vilodag för Oringen i Borås. Många av de 25,000 som kom till Borås för att orientera åkte till Ullared eller Liseberg.
Du valde fel dag tyvärr.
/H

andli

Nejdå, alla andra dagar den veckan var jag upptagen med att orientera, så det var bara en möjlig dag kvar... :D

Och jag köper inte det fullt ut, stor del av orienterarna bodde i Borås med omnejd, det borde inte korka igen vägarna söder om Ullared, det är ändå 8 mil söder om Borås. Så långt ner tror jag väldigt få bodde.

Sen var det ju bara 18058 som startade i Borås, men visst viss inverkan hade det säkert...

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Record

CitatSen var det ju bara 18058 som startade i Borås, men visst viss inverkan hade det säkert...

18058 startande måste väl vara ett skrivfel? :o  Ursäkta om jag har dålig koll
Friskt satsat, hälften vunnet..

andli

Nä, och detta var inte ett toppår, men jo det är en rätt massiv tävling...
Och 18058 är alltså unika deltagare, tror det pratades om ca 72034 starter totalt över 5 dagar..

I sälen 2008 hade O-Ringen 24375 unika deltagere...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

AndersI

Falun 1985 hade visst över 25000...
Själv var jag 'med' (som barnvakt) i Borlänge 1999 - bara c:a 15000 där den gången.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

mordatre

Region Väst förbereder ju en attack mot Gekås Legoavdelning i september. Kika in i Väst-tråden om någon vill passa på att sammanstråla.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mrbluedude

Hmm har nog aldrig sett de små påsarna med minifigurer på Gekås. Men kan ju också erkänna att jag kanske aldrig direkt letat efter dem där. Der beror nog mest på att fram till nylilgen så har sonen enbart knyckt alla mina figurer som ingår i de karstonger jag köper. Vilket är helt ok med mig. Men nu har han börjat samla lite mer på figurer och vill utöka sin samling lite mera.

Så dom har detta minifigurer där? Någon som har koll på aktuellt pris? Se om det är vettigare priser än på andra håll. Blir ju lätt dyrt i längden annars att hålla på och köpa dubletter hela tiden (vilket det lätt blir)
-------------------------------

Mina legobilder hittar ni på:
Instagram married_to_lego

-------------------------------

MartinAberg

Citat från: mrbluedude skrivet 02 September 2015 kl. 12:46
Så dom har detta minifigurer där? Någon som har koll på aktuellt pris? Se om det är vettigare priser än på andra håll. Blir ju lätt dyrt i längden annars att hålla på och köpa dubletter hela tiden (vilket det lätt blir)
När jag var nere senast (3 veckor sedan typ) så hade de både Simpsons s2 samt vaniga CMF s13 där.
Priset var 19.95 per påse...