Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vardagsrum vid jul

Startat av jalex, 18 December 2015 kl. 20:18

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Det har varit lite tid för Legobyggande det senaste halvåret, men så här inför jul så fick jag inspiration till att bygga det här lilla rummet.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mordatre

Favoriter: ventilen på väggen, paradisasken på bordet, alladinasken framför tv'n (varför ligger den på golvet ?)och  lilla tomten. Nötskålen med knäpparen övertygar dock inte tillräckligt.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

jalex

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 18 December 2015 kl. 20:43
Fint!

Tack!

Citat från: mordatre skrivet 18 December 2015 kl. 21:13
Favoriter: ventilen på väggen, paradisasken på bordet, alladinasken framför tv'n (varför ligger den på golvet ?)och  lilla tomten. Nötskålen med knäpparen övertygar dock inte tillräckligt.

De har ju precis öppnat paradisasken på bordet :) Det ska föreställa klementiner på bordet i skålen, och kanske en nötknäppare bredvid med tillhörande glasskål att lägga skalen i.

Gideon

Riktigt snyggt med många detaljer med hög igenkänningsfaktor :)
Tjock-TV höjer också nostalgifaktorn!

Måste vara pilligt att få allt att ligga rätt inför (och under) fotograferingen...?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

jalex

Citat från: Gideon skrivet 18 December 2015 kl. 21:50
Riktigt snyggt med många detaljer med hög igenkänningsfaktor :)
Tjock-TV höjer också nostalgifaktorn!

Måste vara pilligt att få allt att ligga rätt inför (och under) fotograferingen...?

Tack! Ja det tog lång tid att få allt där jag ville ha det. Många fotningar fram och tillbaka för att flytta bitarna en aning till rätt plats. Att bygga är kul men fotandet och bildredigeringen tar emot  :P

jalex

Citat från: mordatre skrivet 18 December 2015 kl. 21:13
Nötskålen med knäpparen övertygar dock inte tillräckligt.

Ja det ser ju faktiskt också ut som gigantiska nötter...

dalle

Minifigskala för en gångs skull?  :)

footos

mordatre

Som clementiner funkar de bättre såklart. :)  Svårt att få till clementiner i den skalan, jag gissade på valnötter pga den ojämna formen på 1x1-bitarna.

Du har ett jäkla öga för detaljer, kommer att tänka på "Uti vår hage" som också är knivskarpa skildringar av svenskt 80-90-tal.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Stigge72

Snyggt (som vanligt)!

Kul att 70-talsfönstren kommit till användning. ;)

Pehr

Görsnyggt :)

Gillar tomtarna på bordet ^_^

Sockerbit

Snyggt, skön nostalgi känsla!

Sollan

Så mycket fina detaljer! Härlig retrokänsla  :D

jalex

Tack för era kommentarer! :)

Citat från: dalle skrivet 18 December 2015 kl. 22:42
Minifigskala för en gångs skull?  :)

Inte riktigt minifigskala, en aning mindre faktiskt (iallafall för vissa möbler).

Citat från: mordatre skrivet 18 December 2015 kl. 23:34
Som clementiner funkar de bättre såklart. :)  Svårt att få till clementiner i den skalan, jag gissade på valnötter pga den ojämna formen på 1x1-bitarna.

Du har ett jäkla öga för detaljer, kommer att tänka på "Uti vår hage" som också är knivskarpa skildringar av svenskt 80-90-tal.

Ja förutom storleken så ser de faktiskt mera ut som valnötter  :P Uti vår hage har jag aldrig läst dessvärre, trots att jag älskar serier. Den ska jag kolla in.