Swebrick Awards - Jultävling

Startat av Anders67, 12 Oktober 2015 kl. 19:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Joacim

Härliga byggen av både Sollan och Kvarnbacka! Håller med bara att vänta och se om Stig Helmer kommer som lego framöver, bårde inte vi i Swebrick pusha för det...  ::) (ellerhur Nilseman!

Sparvhjerta

IMG_8326 by Olle Östlund, on Flickr

Här kommer mitt bidrag, en liten tågstation! Det är en liten station, där det sällan är mycket liv. Tänker att vinterbyn är ändstationen. Just idag har en man kommit hem från en affärsresa och möts på stationen av sin fru och lilla son, som fått varsin present. Det har även kommit en last med paket och en säck med post som vaktmästaren/allt-i-allon tar hand om. Allt övervakas av stinsen. Inne i stationen finns det ett litet cafe där det serveras varm choklad och kakor och en kamin att värma sig framför.
Tävlade först med den här på Eurobricks, men där verkar de inte vara så brydda i att följa riktlinjerna, men sen såg jag att det fanns en jultävling här också! Men om det känns sunkigt att tävla med samma bygge som på Eurobricks får ni stryka den här helt enkelt.
God Jul!

IMG_8338 by Olle Östlund, on Flickr

Kaféet, det bor även en katt i stationshuset.

IMG_0136 by Olle Östlund, on Flickr

Anders67

Mycket trevligt bygge, bra jobbat. Och man får absolut tävla i eurobricks också och med samma bidrag.

Svartkrut

WOW!  :D Så många fina byggen! Blev verkligen sugen på att bygga något, men har inte haft tid att ägna mig åt lego på ett tag. Hmm undrar just om jag hinner hitta på en idé, bygga, fotografera och lägga upp innan kvällen kommer... om inte annat så borde ledigheten ägnas åt lego oavsett resultat.  :P

Tunguska

Winter Village Butcher Shop (ca. 720 klossar)

Mina LEGO-byggen på flickr.

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

erik1107

Många av dessa byggen år ju helt galet snygga!
Ni har verkligen lyckats få till den där "set"-känslan bra. Kanske några borde läggas upp på lego-Ideas? Lego verkar ju ha lite dåligt med idéer för att utveckla vinter-village-temat.