[Klar] Arvo Brothers Kaneda's Bike

Startat av littlespleen, 13 September 2015 kl. 00:06

Föregående ämne - Nästa ämne

littlespleen

Citat från: o0ger skrivet 12 Oktober 2015 kl. 00:42
Det ser riktigt bra ut! Men, det går lite långsamt tycker jag ;) Hinner du klart till Halmstad?

Haha, jo nu ska det gå lite fortare när jag iallafall har alla delar :)
Väntat 1 månad på röda turntables... sånt dödar bygglusten lite.

o0ger

Den är fantastiskt vacker!

Nu får du bygga en skalenlig Kaneda också. ;)

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mordatre

Hur hållbar är den och rullar hjulen?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Teabox

Snyggt. Denna kommer jag vilja pilla på i Halmstad (hoppas på att den kommer :) )

littlespleen

Jag tänkte faktiskt dyka upp i Halmstad, har för nära för att låta bli ;)

Hjulen snurrar inte enligt ritning, men jag funderar på lösa detta på något sätt.

Har tappat framdelen en gång redan, för framdelen och bakdelen sitter endast ihop med en kil. Förutom det är den förvånansvärt stabil om man vet var man ska hålla.

Huvudfoting

Jag har precis påbörjat detta projekt och inser att det lär hålla på i något år. Bitar finns ju att köpa, men det gäller att spara lite pengar först ;)

Min fråga till littlespleen:

Några bitar hittar jag inte i "light gray" (körde du LBG ist och isf bytte du ut alla LG)
* Dish 10 x 10 Inverted (Radar) 50990
* Large Figure Shield Holder with Technic Axle 47474
* Brick, Modified 1 x 1 with Stud on 1 Side 87087

Jag fick en bitlista från Arvo Brothers som jag nu laddat upp i BrickLink

littlespleen

Bytte ut alla LG till LBG och 10x10 diskarna är inte ens LBG, de är TL orange. (de syns inte ens om man kollar noga, sitter inuti hjulet)

Huvudfoting

Tack

Det var som jag misstänkte. Kontaktade även Arvo om detta och dom sa att dom inte gör någon skillnad mellan dessa färger. Vilket är märkligt, för i deras part-lista är alla gråa bitar listade som LG och DG. Vissa av bitarna finns inte ens i dessa färger ;)

Jag kör genomgående LBG och LBG

/W